با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

  • انواع پانل سیمانی

  • آکواپنل

  • پیچ های مخصوص پانل های سیمانی (MAXI)

  • نوارها و شبکه های مخصوص پانل های سیمانی

  • محصولات FINISHING مخصوص پانل های سیمانی

  • سازه های PVC مسلح به شبکه توری

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • پروفیل های متداول (استاندارد NF)

  • پروفیل های (استاندارد DIN)

  • پروفیل های کلیک (تولید داخل)

  • پروفیل های کلیک (وارداتی)

  • پروفیل های اولترالاین

  • ابزارهای مخصوص زیرسازی/ برش پانل

  • ابزارهای مخصوص درزگیری و پرداخت پانل

  • ابزارهای مخصوص نصب بار

  • اجرای درای وال

  • گچ های سنتی

  • گچ های پلیمری

  • بتونه های گچی

  • چسب کاشی

  • ابزارها و ماشین آلات مخصوص

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

پانل گچی و مزایای استفاده از آن

معرفی کامل پانل گچی

صنعت ساخت و ساز و بازسازی، شاهد استفاده از انواع مصالح ساختمانی، برای افزایش عملکرد و جذابیت یک ساختمان است. یکی از این محصولات پانل گچی است. اینها از یک هسته غیر قابل احتراق ساخته شده از گچ هستند که با پوششی از یک کاغذ در دو طرف پانل تشکیل شده اند. از مزایای پانل گچی این است که به عنوان یک سطح پیوسته مناسب، برای انواع پروژه های طراحی داخلی، اعم از مسکونی و تجاری، مناسب هستند.

پانل گچی چیست؟

پانل گچی را به عنوان دیوار خشک نیز می نامند. این محصول، به جهت آنکه در برابر آتش دارای مقاومت ذاتی است، به طور معمول به عنوان مصالح مناسب، در سازه های مسکونی، تجاری و سازمان در دیوار، سقف و یا ایجاد پارتیشن ها استفاده می کنند. آنها برای ایجاد یک سطح یکپارچه، در هنگام پوشاندن اتصالات طراحی شده اند و قادر هستند تا کنترل صدا، تطبیق پذیری را ایجاد کنند.

همچنین با کیفیت مناسب، در کمترین زمان، به راحتی فضای جدیدی را ایجاد خواهند کرد که از مزایای پانل گچی محسوب می شود. آن ها را می توانید در ۲ حالت کلی معمولی و نوع X مشاهده کنید. پانل معمولی، با توجه به گچ موجود در هسته، مقاومت طبیعی در برابر آتش سوزی دارد. در حالی که پنل گچی نوع X ، با مواد افزودنی ویژه، برای افزایش مقاومت در برابر آتش طراحی شده اند.

مزایای استفاده از این پانل ها

پانل های گچی، یکی از مصالح کاربردی و محبوب در میان سازندگان ساختمانی است که دارای مزیت هایی بشرح ذیل می باشد:

تطبیق پذیری

از دیگر مزایای پانل گچی، می توان به تطبیق پذیری اشاره کرد. می توان گفت که طرح های مختلف در الزامات معماری را می توان به راحتی با پنل گچی به دست آورد. با توجه به ویژگی های اولیه، مانند عملکرد، در دسترس بودن، سهولت کاربرد، سهولت تعمیر و سازگاری، آنها در تمام اشکال دکوراسیون، تطبیق پذیر هستند.

سهولت نصب پانل گچی

مراحل نصب این پنل ها بسیار سریعتر و آسانتر است. آنها در ابعاد پانل گچی ۸، ۱۰ یا ۱۲ فوت در دسترس هستند، بنابراین، سطح وسیعی از دیوارها یا سقف را در مقایسه با سایر مواد پوشش می دهد. ضمن آنکه برش آنها ساده بوده و در طول فرآیند نصب، تنها به چند ابزار نیاز است، زیرا می توان آن را با انواع بست ها، متصل نمود. این یکی از مزایای پانل گچی قابل توجه است.

مقاومت در برابر آتش

آنها مصالح ساختمانی هستند که مقاومت لازم در برابر آتش را دارند. هسته غیر قابل احتراق آنها آب ترکیبی شیمیایی را حدود ۲۱ درصد مهار می کند، در نتیجه وقتی گرما زیاد است، بخار آزاد می کند.

عایق صدا

عایق صدا

نصب دیوار گچی پیش ساخته، بر روی دیوارهای خشک و سقف، به طور موثری به کنترل انتقال صدا کمک می کند. طراح ساختمان، باید فعالیت های مورد نظر ساکنان را در نظر بگیرد، به عنوان مثال، فضای اداری مجاور واحد تولیدی به ویژگی های کاهش نویز بیشتری نسبت به ساختمان های معمولی نیاز دارد. از این مزایای پانل گچی در ساختمان های مسکونی و اداری، به خوبی استفاده می شود.

دوام دیوار پیش ساخته گچی

دیوارهای باکیفیت ساخته شده با پانل های گچی را می توان به عنوان دیوار خشک تشخیص داد. همچنین می توان از آنها در سقف ها استفاده کرد و ثبات ابعادی و دوام بسیار خوبی را دریافت نمود. این صفحات را می توان به راحتی تزئین و بازسازی کرد.

این مقاله را نیز مطالعه کنید : اجرای دیوار درای وال

اقتصادی بودن پانل گچی

آنها به راحتی در اندازه های مختلف در دسترس هستند و به راحتی روی دیوار یا سقف اعمال می شوند. این دیوار پیش ساخته گچی، نسبتاً ارزان است. ضمن آنکه هزینه نصب و کار برای کل سیستم ساختمان نسبتاً پایین بوده که از مزایای پانل گچی به شمار می آید.

کاربردهای پانل های گچی

امروزه از پانل برای ساختمان های مسکونی و غیر مسکونی استفاده می شود که شامل استفاده از آنها برای اهداف ساخت و ساز و نوسازی خواهد بود. قابلیت انعطاف پذیری بالا و همچنین داشتن ویژگی های مفید در این نوع از مصالح، در محبوبیت روزافزون آن ها موثر بوده است.

به جهت نصب آسان و سبکی وزن، از آن ها برای ایجاد سقف کاذب ساختمان ها استفاده می شود. همچنین، در ایجاد پارتیشن ها و دیوارهای میانی، از این نوع مصالح بهره می برند.

انواع پانل گچی

انواع پانل های گچی

در زیر انواع مختلف پانل های مورد استفاده در ساختمان سازی آورده شده است که مزایای پانل گچی را نمایان می کند:

پانل گچی Drywall

دیوار خشک، معمولاً از یک طرف سفید و از طرف دیگر قهوه ای است. احتمالاً مقرون به صرفه ترین نوع دیوار خشک است و در اندازه های مختلف با ضخامت از بین ۲ تا ۲٫۵ سانتی متر عرضه می شود. این معمول ترین نوع مورد استفاده از پانل های ساختمانی است و به طور معمول در اندازه های مختلف در بازار موجود است.

این نوع از سازه، قدرت مقاومت بالایی در برابر شرایط رطوبت دارد. همچنین به عنوان پشتیبان کاشی در مناطق مرطوب مانند حمام، دیوارهای زیرزمین، آشپزخانه ها و اتاق های لباسشویی استفاده می شود. با در نظر گرفتن مزایای پانل گچی، می توان به راحتی، کاربری مناسبی را از آن ها دریافت کرد.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

پانل های گچی پشتیبان

این شامل یک پایه، در چندین لایه از پانل می شود که در کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع از پانل، لایه گچی برای مقاومت در برابر آتش بالا، کنترل صدا و استحکام در دیوارها مورد نظر است. این صفحات، دارای کاغذ خطی خاکستری در جلو و پشت است و بر روی یک صفحه پشتی با فویل آلومینیومی چسبانده شده ارائه می شود که به طور معمول با ضخامت ۲٫۵ سانتی متر طراحی شده است. بنابراین، با در نظر گرفتن مزایای پانل گچی، از آنها برای نصب در دیوار و سقف، یا به عنوان پارتیشن استفاده می گردد.

پنل گچی مقاوم در برابر آب

این نوع از پانل های گچی، دارای یک هسته گچی مقاوم در برابر آب و کاغذ روکش ضد آب است. ممکن است به عنوان پایه ای برای کاشی دیوار در حمام، دوش و سایر مناطقی که در معرض رطوبت هستند، استفاده شود. این، بهترین گزینه برای پارتیشن های سقفی و دیوار خشک در مناطق مرطوب به شمار می آید.

مزایای پانل گچی

پانل گچی مقاوم در برابر آتش

پنل گچی مقاوم در برابر آتش، به دلیل واکنش منحصر به فرد هسته گچی هنگام قرار گرفتن در معرض آتش، محافظت خوبی در برابر آتش در ساختمان ها ایجاد می کند که از مزایای پانل گچی محسوب می شود. هنگامی که یک پنل گچی مقاوم در برابر آتش از عناصر ساختمانی که در معرض آتش هستند، محافظت می کند، آب ترکیب شده، به تدریج به شکل بخار آب آزاد می شود.

این وضعیت در مواردی ایجاد می شود که صفحه یا روکش گچی به طور مداوم در معرض دمای بیش از ۴۹ درجه سانتیگراد قرار گیرد. این نوع از پانل ها، مناسب سقف ها و دیوارهای خشک هستند که در آن به سطح بالایی از حفاظت در برابر آتش نیاز است. می توانید قیمت دیوار پیش ساخته گچی را از آرشافرانگار سوال کنید.

 

منبع: civiconcepts , buildipedia

شرکت آرشا فرانگار

 

سوالات متداول

  • انواع پانل گچی به چه صورت است؟

پانل گچی Drywall،پانل های گچی پشتیبان،پنل گچی مقاوم در برابر آب،پانل گچی مقاوم در برابر آتش

  • قیمت پانل های گچی به چه صورت است؟

قیمت پانل های گچی به عوامل محتلفی بستگی دارد شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر متراژ مورد نیاز و نوع پانل گچی ای که نیاز دارید را به مشاوران ما با شماره ۱۵-۸۸۵۳۹۵۰۰-۰۲۱ بگویید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.