با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

  • انواع پانل سیمانی

  • آکواپنل

  • پیچ های مخصوص پانل های سیمانی (MAXI)

  • نوارها و شبکه های مخصوص پانل های سیمانی

  • محصولات FINISHING مخصوص پانل های سیمانی

  • سازه های PVC مسلح به شبکه توری

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • پروفیل های متداول (استاندارد NF)

  • پروفیل های (استاندارد DIN)

  • پروفیل های کلیک (تولید داخل)

  • پروفیل های کلیک (وارداتی)

  • پروفیل های اولترالاین

  • ابزارهای مخصوص زیرسازی/ برش پانل

  • ابزارهای مخصوص درزگیری و پرداخت پانل

  • ابزارهای مخصوص نصب بار

  • اجرای درای وال

  • گچ های سنتی

  • گچ های پلیمری

  • بتونه های گچی

  • چسب کاشی

  • ابزارها و ماشین آلات مخصوص

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

مصالح تکمیلی کناف مورد نیاز برای اجرای سقف کاذب مشبک کناف

معرفی کامل محصولات تکمیلی کناف

مصالح تکمیلی کناف : در این مقاله قصد داریم با انواع مصالح تکمیلی کناف آشنا شویم.اگر می‌خواهید عایق حرارتی بهتری را در ماه‌های سرد زمستان و تابستانی خنک‌تر در هنگام افزایش گرما داشته باشید، عایق کاری سقف یکی از ضروریات است. با سرمایه گذاری در عایق سقف، اولین خط دفاعی خود را دوباره از دست دادن گرما آماده می.کنید.

تعجبی ندارد که گرما افزایش یابد، خانه شما تا ۲۵٪ از گرما را از طریق پشت بام از دست می‌دهد ، این می‌تواند به میزان قابل توجهی با نصب عایق سقف موثر کاهش یابد و میزان گرمای از دست رفته از طریق سقف شما را کاهش دهد. عایق سقف با انرژی گرمایی از دست رفته از طریق رسانش و همرفت مقابله می‌کند و خانه راحت تری را برای زندگی فراهم می‌کند.

هرآنچه درباره مصالح تکمیلی کناف باید بدانیم

به منظور درک بهتر عایق بندی سقف، مهم است که در مورد انواع عایق‌های قابل استفاده، انواع سقف‌هایی که می‌توان عایق بندی شوند و مزایای کلی عایق کاری سقف خانه بحث کرد. هنگامی که تصمیم می‌گیرید عایق سقف خانه خود را انتخاب کنید، انواع مختلفی از عایق‌ها را انتخاب می‌کنید که می‌توان از آنها استفاده کرد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

تصمیم گیری در مورد نوع عایق مناسب برای سقف شما مهم است و تاثیری را که می‌خواهید روی ملک شما داشته باشد را تعیین می‌کند. در این مطلب شما را با مصالح تکمیلی کناف مورد نیاز برای اجرای سقف کاذب مشبک کناف آشنا می‌کنیم. این لیست شامل موارد زیر است.

  • چسب کاشی کناف
  • پرایمر زیر رنگ کناف (Tiefengrund)
  • بتونه درزگير کناف
  • ماستیک کناف
  • چسب پرلفيکس کناف
  • عایق رطوبتی کناف (عایق آبی)

در ادامه مطلب با این مصالح و کاربرد آن بیشتر آشنا خواهید شد.

چسب کاشی کناف

اولین مورد مصالح تکمیلی کناف مورد نیاز برای اجرای سقف کاذب کناف چسب کناف است. چسب کاشی در میزان مقاومت‌های مختلف تولید می‌شود.

باکس کناف

باکس کناف مانند قوطی است که در محل مورد نظر قرار می‌گیرد و سپس کناف روی آن قرار می‌گیرد. برای ایجاد نورهای مخفی در سقف از این باکس کناف استفاده می‌شود که زیبایی چشمگیری دارند. عرض باکس کناف بستگی به اندازه سقف اتاق دارد.

چنانچه اندازه سقف بلندتر از ۲٫۸ باشد باید باکس کناف را دو یا چند پله طراحی کرد اما اگر ارتفاع سقف کمتر باشد باکس کناف باید یک پله باشد.

باکس کناف

نحوه اجرای باکس کناف

برای اجرای باکس کناف باید از پیچ و پانج کمک بگیرید تا باکس را به محل مورد نظر در سقف وصل کنید.

چسب کاشی کناف

چسب کاشی یکی از موارد پر کاربرد مصالح تکمیلی کناف در اجرای سقف کاذب و اجرای درای وال است که برای چسباندن قطعات مختلف از آن استفاده می‌شود.

پرایمر زیر رنگ کناف

پرایمر زیر رنگ کناف، دیگر وسیله مهم در بین مصالح تکمیلی کناف است. این پرایمر برای اجرای سقف کاذب و کاغذ دیواری استفاده می‌شود. این پرایمر با قدرت بالایی که دارد از جذب آب و رطوبت جلوگیری می‌کند و زیرکار محکمی را ایجاد می‌کند.

 به طور کلی پرایمر اثر تقویتی نیز دارد که به نوبه خود منجر به چسبندگی بهتر مواد اعمال شده می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود که Tiefengrund برای سطوح آسیب دیده نیز مناسب باشد.

توجه داشته باشید که قبل از استفاده سطح مورد نظر را به طور کامل از هر آلودگی و چربی پاک کنید. همچنین در هنگام استفاده از تماس با چشم و پوست خود جلوگیری کرده و در صورت تماس با پوست و چشم با آب فراوان آن را شستشو دهید.

بتونه درزگیر کناف

بتونه درزگیر کناف

از بتونه درزگیر برای پر کردن شکاف‌ها و ترک‌های احتمالی در کناف استفاده می‌شود و به علت وجود چسب بیشتر، استقامت زیادی دارد.

بتونه درزگیر از مصالح تکمیلی کناف است که یک نوع بتونه ویژه و نرم است در سطح کل کناف قابل اجراست و زمان اجرای آن بعد از درزگیری و پیش از رنگ آمیزی است. بتونه با ضخامت یک الی سه سانتی متری یک پوشش نرم و صاف ایجاد میکند و محل تلاقی اتصال و لبه‌ها را محو می‌کند.

بیشتر بخوانید: آیا میدانید قیمت سقف کاذب به چه عواملی بستگی دارد؟

ماستیک کناف چیست؟

امروزه، کاربرد کناف به جای مصالح قدیمی و گچکاری در تزیین و اجرای دکوراسیون کاربرد دارد. این ایده استفاده از کناف، ظاهری بسیار جذاب و فوق‌العاده دارد و با توجه به مقاومت و کیفیت فوق العاده خود به ‌عنوان یکی از روش های پرطرفدار برای انجام کارهای دکوراسیون تزئینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای توضیح اینکه ماستیک کناف چیست؟ باید بگوییم که ماستیک کناف یکی از مراحل مهم برای اجرا و نصب کناف است که باعث می‌شود کناف بدون هیچ مشکل ظاهری به اجرا بیاید و همه تکه‌های آن در کنار هم به‌صورت هماهنگ و یکدست نصب شوند.

 کاربرد ماستیک کناف یکی از راهکارهای بسیار اصولی و مفید برای اجرا و نصب کناف است که باعث می‌شود کناف به زیبایی هر چه تمام‌تر نمایش داده شود. زمان این کار قبل از درزگیری و رنگ کاری کناف اجرا می‌شود که در نتیجه باعث افزایش سرعت و راحتی نصب، تنها یکی از ویژگی‌های آن است.

چسب پرلفیکس کناف

چسب پرلفیکس، یکی دیگر از مصالح تکمیلی کناف، یک چسب قدرتمند با کاربری آسان است که نیازی به مخلوط کردن یا آماده سازی زیاد ندارد. این برای ایجاد چسبندگی با استحکام بالا برای طیف وسیعی از مواد از جمله فوم، پارچه، چوب، بتن، فلز، پلاستیک و لاستیک طراحی شده است. این چسب برای استفاده با PVC پلاستیکی مناسب نیست.

عایق رطوبتی کناف

هنگامی که رطوبت در سقف املاک ایجاد می‌شود، می‌تواند اثرات مخربی بر ساختمان، پوسیدگی چوب، رشد کپک، محیط زندگی غیربهداشتی و موارد دیگر داشته باشد. بنابراین، هنگامی که عایق سقف را انتخاب می کنید، به شدت توصیه می کنیم راه حلی پیدا کنید که از تجمع رطوبت جلوگیری کند تا فضای بهتری برای زندگی فراهم کند‌.

عایق آبی کناف در عایق کاری رطوبتی دیوارها و کف اناق‌هایی نظیر،آشپزخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و حمام کاربرد دارد. این نوع عایق می‌تواند یک جایگزین مناسب برای عایق‌های رطوبتی قدیمی مانند قیر و گونی یا ایزوگام شود.

مهم‌ترین مزیت ویژه عایق آبی کناف، ضخامت کم غشاء حاصل از آن است که اجرای دیوارهای تک لایه کناف، را به راحتی فراهم می‌سازد (توضیح اینکه در صورت استفاده از قیر و گونی یا ایزوگام، به دلیل ضخامت زیاد لایه عایق، باید از ساختار دولایه در دیوارهای کناف استفاده نمود).

از دیگر مزایای این مصالح تکمیلی کناف می‌توان به چسبندگی عالی به سطوح مختلف، امکان اجرا بر روری کف و دیوار، اجرای آسان و سریع، پوشش یکدست و بدون درز و ارائه محصول به صورت مایع آماده مصرف و تک جزیی(بدون حلال) اشاره نمود.

عایق رطوبتی کناف
مصالح تکمیلی کناف

 

سخن پایانی

 ساختمان مسکونی و تجاری بدون سقف مناسب نقص است. سقف بال‌ترین و بخش مهمی از ساختمان است که از عواملی مانند باد، بالا یا پایین، نور خورشید، برف و باران محافظت می‌کند. سقف‌های کاذب علاوه بر زیبایی‌شناسی، ویژگی‌های کاربردی نیز ارائه می‌دهند که  به عنوان مثال، سقف‌های کاذب آکوستیک سقف و آکوستیک دیوار خوبی ارائه می‌دهد.

که در عین حال صداهای ناخواسته را می‌توان به حداقل رساند. آنها فضایی را برای قرار دادن سیم‌های برق، لوله‌ها و کانال‌های تهویه مطبوع ارائه می‌کنند.سقف‌های کاذب می‌توانند نور را منعکس کنند و منتشر کنند و نیاز به نور مصنوعی غیر ضروری را از بین ببرند و در نتیجه مصرف انرژی را کاهش دهند.

نوع سقف کاذب بیشتر به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد، اما در مورد مصالح، سقف‌های گچی بهترین گزینه برای دکوراسیون داخلی خانه هستند. آنها به راحتی نصب می‌شوند. تمام سقف‌های کاذب عمر طولانی دارند، زیرا نه تنها برای زیبایی شناسی بلکه برای استفاده های کاربردی مانند عایق حرارتی و صدا ساخته شده اند.

آرشا فرانگار

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.