با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

  • انواع پانل سیمانی

  • آکواپنل

  • پیچ های مخصوص پانل های سیمانی (MAXI)

  • نوارها و شبکه های مخصوص پانل های سیمانی

  • محصولات FINISHING مخصوص پانل های سیمانی

  • سازه های PVC مسلح به شبکه توری

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • پروفیل های متداول (استاندارد NF)

  • پروفیل های (استاندارد DIN)

  • پروفیل های کلیک (تولید داخل)

  • پروفیل های کلیک (وارداتی)

  • پروفیل های اولترالاین

  • ابزارهای مخصوص زیرسازی/ برش پانل

  • ابزارهای مخصوص درزگیری و پرداخت پانل

  • ابزارهای مخصوص نصب بار

  • اجرای درای وال

  • گچ های سنتی

  • گچ های پلیمری

  • بتونه های گچی

  • چسب کاشی

  • ابزارها و ماشین آلات مخصوص

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

انواع سازه گذاری سقف کاذب+کاربرد آنها

در این مقاله قصد داریم با انواع سازه گذاری سقف کاذب آشنا شویم.سقف‌های معمولی رایج‌ترین سبک‌های سقفی هستند که در فضاهای مسکونی دیده می‌شوند. آنها معمولا سه متر ارتفاع دارند و به گونه ای طراحی شده‌اند که متناسب با اندازه‌های معمولی مصالح ساختمانی باشند.

آنها سقف‌های ساده ای هستند که هدف زیبایی ندارند، مینیمال و کاربردی هستند. برای جذابیت بصری سقف معمولی، می‌توانید مقداری قالب‌گیری یا تزئینات اضافه کنید. این طرح سقف معمولا دارای روکش استاندارد دیوار خشک است.

از آنجایی که متریال‌های مورد استفاده در اندازه‌های استاندارد هستند و نیازی به سفارشی سازی ندارند، نصب سقف معمولی بسیار ارزان‌تر است.

اجرای انواع زیرسازی سقف کاذب

به سازه‌گذاری سقف‌ کاذب، سقف‌های افتاده نیز گفته می‌شود، زیرا معمولاکمی پایین‌تر از عناصر ساختاری سقف آویزان می‌شوند. آنها نصب روشنایی، مدیریت سیم کشی و کابل کشی را آسان می‌کنند و نصب آنها بسیار ساده است.

اگر گرمایش مرکزی و انواع تهویه مطبوع دارید، احتمالا سقفی در زیرزمین دارید که کانالی که هوا را در سراسر خانه هدایت می‌کند پنهان کند.

سقف‌های کاذب کاربردی هستند زیرا به پنهان کردن لوله‌ها، سیم کشی‌ها یا کانال‌ها و سایر زیرساخت‌های ساختمان کمک می‌کنند. همچنین می‌توانید با نصب نورپردازی در یک سقف افتاده، ظاهری مرتب و مینیمال ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید ظاهری مشابه اما متفاوت داشته باشید، گزینه‌های دیگری برای سقف‌ کاذب کناف نیز وجود دارد. در ادامه با انواع سقف کاذب آشنا خواهید شد.

سقف کاذب با سازه گذاری دو طرفه

سقف های کاذب در گذشته معمولا از پانل گچی ساخته می‌شدند، اما این روزها به راحتی می‌توان سقف‌های کاذب نه تنها کاربردی، بلکه تزئینی نیز داشت. از چوب گرفته تا شیشه و فیبر گرفته تا پلاستیک، تقریباً از هر ماده ای می‌توان برای این منظور استفاده کرد.

انواع گوناگونی از سقف کاذب و کاربرد آن وجود دارد. دسته بندی سازه گذاری سقف کاذب با توجه به کاربرد، مصالح به‌کار رفته، ظاهر و دید آن‌ها متفاوت است.

ساختار اين سقف به شکل يک زيرسازي فولادي سبک است که سازه گذاري دو طرفه دارد و پنل‌ها در یک یا هر دوی این لایه‌های قابل نصب است.

کاربرد این سازه گذاری سقف کاذب در محیط و طرح‌های تزیینی است. برای استفاده از سازه گذاری دو طرفه شرایط زیر لازم است؛

۱ : سطح سقف کاذب کمتر از ۵۰ متر مربع و دهانه آن نیز کمتر از ۴ متر باشد.

۲ : ارتفاع آویزگیری، باید کمتر از ۵۰ سانتیمتر باشد

۳ : سقف کاذب ساده باشد.

سقف کاذب با سازه گذاری یک طرفه

سقف کاذب با سازه گذاری یک طرفه

سقف کاذب با سازه گذاری یک طرفه، از یک زیر سازی فولادی سبک وزن در یک جهت تشکیل شده که پنل در یک یا دو لایه آن نصب شده است.

کاربرد این سقف بیشتر در در سقف تيرچه بلوک با بلو ک‌هاي پلي استايرني در واحدهاي مسکوني است که ارتفاع آویز در آن کم باشد.

بیشتر بخوانید: پیچ پنل یکی از مهم ترین ابزار برای اتصالات در اجرای دکوراسیون.

سقف زیر سقف یکپارچه

زیر سقف یکپارچه جزو سازه گذاری سقف کاذب سبک هستند که بعلت ساختار صنعتی آن ، کاربرد بسیار زیادی در صنعت ساختمان‌سازی پیدا کرده است و یک جایگزین ایده‌آل برای سقف‌های کاذب قدیمی( رابیتس و گچ ) است.

کاربرد این سازه گذاری سقف کاذب بیشتر در دسترسی راحت به تاسیسات عبوری الکتریکی و مکانیکی در فضای خالی در بین سقف اصلی و سقف کاذب است.

برای استعلام قیمت به مشاوره نیاز دارید؟

با مشاورین آرشا فرانگار در ارتباط باشید.

برای استعلام قیمت به مشاوره نیاز دارید؟

با مشاورین آرشا فرانگار در ارتباط باشید.

سقف کاذب خودایستا

کد سقف کاذب خودایستا d131  است. این نوع سازه گذاری سقف کاذب در مکان‌هایی مانند بیمارستان، مکان‌هایی که سقف بلندی دارند که قوطی کشی در آن هزینه بر است یا خانه‌های قدیمی که سقف آن چوبی یا الواری است قابل اجرا است.

سقف زیر سقف خود ایستا

سقف زیر سقف خود ایستا

نوع سقف ترکیبی شامل یک سقف خود ایستا  است که به عنوان سقف زیرین و سقف دومی که یکپارچه یا  سقف مشبک کناف است تشکیل می‌شود. این نوع سازه گذاری سقف کاذب در مکان‌هایی که نیاز به عایق صوتی بالا و یا طرح دکوراتیو باشد قابل اجرا است.

اجرای انواع سقف کاذب

وظیفه اصلی سازه گذاری سقف کاذب اصلی پوشاندن سطح زیرین سقف یا طبقه بالایی آن است. سقف‌های کاذب ظاهر و زیبایی در محیط ایجاد می‌کنند. سقف‌‌های کاذب توانند سیم کشی را پنهان کنند، در حالی که انرژی کارآمد هستند. آنها می‌توانند تزئینی باشند، در حالی که تنظیم کننده هوا هستند.

آنها می‌توانند کاربردی و در عین حال زیبا باشند. سقف‌های کاذب اساساً برای پنهان کردن سیم‌ها، عایق صدا، ایمنی در برابر آتش کاربرد دارند.

سقف‌های کاذب در چند اینچ زیر سقف اصلی روی یک چارچوب فلزی آویزان می‌شوند که بسته به بودجه یا نیاز می‌تواند از هر نوع مصالح ساختمانی سبک مانند چوب باشد.

شما می‌توانید از سقف کاذب ایجاد یک سقف دوم و یا ایجاد یک فضای خالی بین سقف اصلی و سقف کاذب استفاده کنید. برای نصب و اجرای سقف باید از یک تیم حرفه‌ای کمک بگیرید.

برای اجرای سقف کاذب باید از ورقه‌های رابیتس استفاده کرد. این ورقه‌های رابیتس شبیه به تورهای فلزی است که در ابعاد مختلف ساخته می‌شود.

سازه گذاری سقف کاذب

نتیجه گیری

تیم حرفه ای اجرا کننده سقف‌های کاذب،  ورقه رابیتس را با یک سیم به یکدیگر وصل می‌کنند، اتصال این سیم‌ها باید بسیار محکم باشد.

بعد از این که تمام قسمت‌های سقف کاذب و دیوار کناف را از ورقه‌های رابیتس پوشاندید باید گچ، چوب و مواد دیگر را به ورقه‌ها بزنید تا یک سقف داشته باشید.

برای نصب ورقه‌ها باید میلگردها در سقف قرار دهید تا ورقه‌های رابیتس را به آن متصل کنید. انواع سازه گذاری سقف کاذب، اجرای متفاوتی دارند.

اگر اجرای سقف کاذب به درستی اجرا نشود، سطح ممکن است ناهموار باشد و پس از رنگ آمیزی، ممکن است پایان کار به اندازه کافی نباشد و در نهایت ممکن است برای تنظیم آن به هزینه‌های پروژه اضافه شود.

در صورت وجود نشتی در ساختمان، ممکن است سقف‌های کاذب را نیز تحت تأثیر قرار دهد. در صورت داشتن هر گونه سوالی با پشتیبانی شرکت آرشا فرانگار  تماس بگیرید.

 

شرکت آرشا فرانگار

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.