با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

  • انواع پانل سیمانی

  • آکواپنل

  • پیچ های مخصوص پانل های سیمانی (MAXI)

  • نوارها و شبکه های مخصوص پانل های سیمانی

  • محصولات FINISHING مخصوص پانل های سیمانی

  • سازه های PVC مسلح به شبکه توری

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • پروفیل های متداول (استاندارد NF)

  • پروفیل های (استاندارد DIN)

  • پروفیل های کلیک (تولید داخل)

  • پروفیل های کلیک (وارداتی)

  • پروفیل های اولترالاین

  • ابزارهای مخصوص زیرسازی/ برش پانل

  • ابزارهای مخصوص درزگیری و پرداخت پانل

  • ابزارهای مخصوص نصب بار

  • اجرای درای وال

  • گچ های سنتی

  • گچ های پلیمری

  • بتونه های گچی

  • چسب کاشی

  • ابزارها و ماشین آلات مخصوص

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

رنگ در دكوراسيون داخلی

معرفی کامل رنگ در دکوراسیون داخلی

زیبایی فضای اطرافتان به طرز شگفت ‌انگیزی به رنگ‌ ها بستگی دارد.

شاید فکر کنید که اجزای مختلف دکوراسیون، مثل کاغذ دیواری، پرده یا قفسه ‌های زیبا و مجلل هستند که خانه‌ تان را زیبا و دلگشا می ‌کنند؛ اما این ‌طور نیست

اگر به مطالعات و پژوهش‌ های علمی اطمینان دارید، باید بدانید که آنچه شما را جذب دکوراسیون می ‌کند «رنگ» است. انتخابِ رنگ مناسب، یکی از جنبه‌ های مهم دکوراسیون داخلی است.

رنگ‌ ها تاثیر شگرفی بر محیط و روحیۀ اشخاص حاضر در آن دارند. از این اثرگذاری به نفع خودتان استفاده کنید.

حتی اگر می‌ خواهید طراحی دکوراسیون منزتان خود را به متخصص این کار بسپارید، بهتر است خودتان هم دانشی در مورد رنگ‌ ها و تاثیرشان داشته باشید.

 

دسته‌ بندی رنگ ‌ها

معمولاً رنگ ‌ها به دو دسته تقسیم می ‌شوند: رنگ ‌های گرم و رنگ‌ های سرد

رنگ‌ هایی مثل قرمز، نارنجی و زرد که به فضا انرژی می ‌بخشند، رنگ ‌های گرم محسوب می ‌شوند

رنگ ‌هایی هم مانند آبی، سبز و بنفش که فضا را سرشار از آرامش می ‌سازند، رنگ ‌های سرد به شمار می‌ روند

در انتخاب رنگ دکوراسیون منزل، هدف خود را به خاطر بسپارید

اگر می ‌خواهید فضا سرشار از انرژی و نشاط باشد، بهتر است رنگ‌ های گرم را انتخاب کنید

اگر می‌ خواهید فضایی برای استراحت طراحی کنید، رنگ ‌های سرد، گزینه‌ های بسیار مناسب ‌تری هستند.

قرمز

مشاهده قرمز فشار خون و ضربان قلب را بالا می برد. در عین حال اشتها را نیز زیاد می کند. اگر دقت کرده باشید می بینید که در بسیاری از رستورانها از این رنگ استفاده می کنند. بنابراین بهترین گزینه برای رنگ کردن اتاق غذاخوری است. هر موقع که احساس کردید بدنتان کمبود انرژی دارد و یا ضعف جسمی دارید ، رنگ قرمز را در ذهنتان تصور کنید

رنگی که با شور و احساسات در آمیخته، رنگ قرمز رنگی که باعث می شود فضا در ذهنتان باقی بماند.

احساسات با این رنگ پرشور و گیرا برانگیخته می شوند. رنگ قرمز بسیار گرم و پرشور است.

تنوع رنگ های قرمز ویژگی است که باعث چندکاره شدن این رنگ شده است.

برای ایجاد یک فضای پذیرا و جدی در کتابخانه یا طراحی اتاق غذاخوری شیک در خانه، رنگ های قرمز تیره تر توصیه می شوند.

از سوی دیگر رنگ های قرمز مایل به صورتی گزینه های مناسبی برای فضاهای زنانه و روشن هستند.

نارنجی

افرادی که عاشق رنگ قرمز هستند، اما آن را برای دکوراسیون منزل نمی‌پسندند، می‌توانند با خیال راحت نارنجی را جایگزین آن کنند. نارنجی رنگی شاد و پرانرژی برای اتاق کودک، اتاق غذاخوری، دفتر کار و اتاق نشیمن است. این رنگ نشانگر شجاعت و مهمان نوازی است. همچنین باعث می‌شود احساس پر انرژی بودن، ماجراجویی و دوستی داشته باشید.

فضای نارنجی رنگ تعاملات اجتماعی و مکالمه را ترغیب می‌کند. همچنین نارنجی اشتها را تحریک می‌کند. این رنگ نشان دهنده آسایش و راحتی جسمی نیز هست و احساس فراوانی و دارا بودن را انتقال می‌دهد.  اگر می خواهید با روانشناسی این رنگ بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مطلب روانشناسی رنگ نارنجی؛ پر شور و امیدوار  را مطالعه کنید.

زرد

زرد رنگ نماد خوشحالی، شادی، خرسندی، و سعادتمندی است. مردم اصولاً با مشاهده این رنگ اشتیاق، وجد و سرور، انرژی، خوش بینی، نیک اندیشی، و شور را تجربه می کنند. رنگ زرد نشانه توجه، ارتباط، مناظره و حکمت است. اما در عین حال مراقب باشید چون استفاده بیش از اندازه از آن، تحریک پذیری، خصومت و تبعیض را افزایش می دهد.

زرد به راحتی، شادی را القا می کند و رنگی بسیار مهیج است و به همه چیز حس روشنائی و انرژی خورشیدی می بخشد . رنگ زرد برای برجسته ترکردن موضوعی یا تاکید استفاده می شود؛ اما استفاده تمام طرح از این رنگ بسیار دشوار است. زیرا باید با انتخاب کنتراست های موجود دراین رنگ مطمئن شوید که پیغام شما درست منتقل می شود . در صورتی که این رنگ در فرمت روشن تر استفاده شود، جلوه اولیه خود را دست می دهد.

حالت تحریک کننده ذهنی و هوشی دارد و شدیداً موجب تقویت فکر انسان می شود. همچنین  اثر تحریک کنندگی آن بر فشار خون و تنفس کمتر از رنگ قرمز است، این رنگ بیشتر اثر تلقینی دارد. این رنگ، رنگ روحانی و ایده آل و فیلسوفی و تحریک کننده فکر و آرام کننده برخی حالات عصبی می باشد.

آبی

آبی اصولاً با احساساتی نظیر: اعتماد، اطمینان، صداقت، وفاداری، منطق، آرامش، سکون و سکوت، و توجه و تمرکز همراه است. همچنین نشانه زیبایی، عقل، اعتماد و رضایت خاطر و حسن رابطه با دوستان و نزدیکان است. به طور کل آبی نشان از بزرگی و سخاوت و مناعت طبع دارد.

 آبی موجب افزایش فعالیتهای حیاتی سلول ها می گردد، انسان در مواجهه با این رنگ احساس آرامش مطبوعی می کند، حرارت اضافی بدن را کاهش می دهد، آرام کننده و طراوت بخش سیستم اعصاب است. این رنگ درهای رحم و شفقت و فهم را باز می کند. رنگ آبی بدلیل اینکه جز دسته رنگ های سرد قرار می گیرد؛ دمای بدن و نیز ضربان قلب را کاهش می دهد.

آبی روشن حس سلامتی، عمق، ثبات و ایمان بوجود می آورد.

آبی تیره دانش، قدرت، اعتماد و کمال را القا می کند.

بهتر است که از رنگ آبی بدلیل خلق محیطی زیبا، آرام، ایده آل و آسمانی در فضاهایی مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد. اما از آنجایی این رنگ جلوی اشتها را می گیرد، برای اتاق غذاخوری و رستوران ها گزینه مناسبی نمی باشد.

سبز

از دیدگاه روانشناسی، رنگ سبز، رنگ زندگی، طبیعت و انرژی است. رنگی که با مفاهیمی چون رشد، هارمونی و هماهنگی، طراوت و باروری همراه است. در روانشناسی دکوراسیون داخلی رنگ سبز به معنای محیطی مثبت تعبیر می‌شود. اما در مقابل از رنگ سبز تعابیری چون پول و بانکداری هم می‌شود. سبز ترکیبی از تعابیر مثبت و منفی است. که بنا بر کاربرد آن در طراحی و ترکیب رنگ‌ها و حتی دکوراسیون می‌توان معانی متفاوتی از آن برداشت کرد.

سبز رنگ تعادل و هماهنگی است. اعتقاد بر این است که این رنگ حاوی انرژی‌های قدرتمند طبیعت است. به همین دلیل از این رنگ در دکوراسیون داخلی اغلب در مواقعی که نیاز به ایجاد حس تعادل و نظم و تغییر و تحول باشد، استفاده می‌شود. همچنین گفته می‌شود که از رنگ سبز برای ایجاد ذهنیت رشد و تغییرپذیری هم در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود.

در معماری و طراحی دکوراسیون داخلی مدرن و کلاسیک از رنگ سبز معمولاً برای ایجاد فضایی تسکین‌دهنده استفاده می‌شود. رنگ سبز اغلب در فضای خاصی در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. برای استفاده از این رنگ در دکوراسیون داخلی قوانین سخت و صریحی وجود دارد که باید بر روی آن‌ها تاکید کرد. اگر در دیوارها از رنگ‌های ملایم سبز استفاده شود، احساس خنکی و آرامش به مخاطب القا می‌شود و این در حالی است که رنگ‌های سبز تیره بر روی دیوارهای داخلی باعث تحریک چشم شده و چندان مناسب نیست.

معمولاً برای سقف از رنگ‌های سبز خیلی روشن و یا خیلی تیره استفاده نمی‌شود. چراکه اعتقاد بر این است در صورت استفاده از رنگ سبز روشن یا تیره محیط داخل آزاردهنده می‌شود . در روانشناسی رنگ در طراحی دکور، استفاده از رنگ سبز در سقف خانه با هدف ایجاد فضایی محافظتی و امن است. در مورد رنگ‌هایی که در کف استفاده می‌شود هم ماجرا به همین منوال است. معمولاً توصبه می‌شود که برای ایجاد فضای ملایم و آرام از سبز بسیار ملایم و کمرنگ استفاده شود. رنگ سبز تیره برای کف گزینه مناسبی نیست.

بنفش

رنگ بنفش رنگ سلطنتی و خلاقیت است که با توجه به روانشناسی رنگ آن، می‌توان ترکیبی زیبا در طراحی دکوراسیون داخلی ایجاد کرد. رنگ بنفش ترکیبی از آبی آرام و قرمز مهیج است. این رنگ می‌تواند حس عجیب و در عین حال زیبایی به اتاق‌های مختلف خانه القا کند. بنفش بسته به میزان تناژ و سایه های مختلف می‌تواند نمایشی آرام در یک فضای دکوراسیون و معماری داخلی داشته باشد. این رنگ سلطنتی می‌تواند یک فضای درام با یک معماری غنی را به نمایش بگذارد. در روانشناسی رنگ بنفش از این رنگ تحت عنوان یک رنگ برای ایجاد فضایی مدرن برای طراحی معماری و دکوراسیون داخلی یاد می‌شود.

استفاده از رنگ بنفش در طراحی دکوراسیون داخلی نتیجه بسیار خوبی در پی داشته و همچون ستاره ای در شب می درخشد. بنفش ملایم احساس ترس را کاهش می دهد و مشغله‌های فکری آزاردهنده را تعدیل می‌نماید. رنگ بنفش از رنگ های ثانویه است که از ترکیب دو رنگ قرمز و آبی به دست می آید و با توجه به مقدار قرمز یا رنگ آبی که در ترکیب آن استفاده می شود می تواند طیف های متفاوتی از رنگ بنفش را به خود اختصاص دهد.

طوسی(خاکستری)

رنگ خاکستری برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل زیبا و ایده آل است و می توان گفت امروزه  خاکستری روشن به یکی از پر استفاده ترین رنگ های خنثی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل تبدیل شده است  و می توان ازتاثیرات روانی رنگ خاکستری در دکوراسیون داخلی منزل در خلق فضایی ظریف و ماهرانه استفاده کرد.

رنگ خاکستری در دکوراسیون به دلیل ماهیت خنثی خود، توانایی ترکیب شدن با بیشتر رنگ ها را دارد و می تواند در فضای دکوراسیون داخلی بسیار خوش بدرخشد، اما رنگی نیست که بتوان راحت از آن در دکوراسیون منزل استفاده کرد.

اگرچه رنگ خاکستری رنگی خنثی است و خیلی ها ممکن است فکر کنند این رنگ روح ندارد اما بر خلاف این ایده از این رنگ در دکوراسیون خانه خیلی استفاده می شود. چیزی در این رنگ وجود دارد که آن را جذاب می کند. اما همانند همه رنگها این رنگ نیز طیف های مختلفی دارد، باید بدانیم از کدام رنگ خاکستری در فضای خانه استفاده کنیم و چطور کاری کنیم که این رنگ مکمل رنگهای دیگر اتاق باشد. با آرشا فرا نگار همراه باشید تا ببینید چطور می توانید از این رنگ به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

اگر می خواهید اتاقتان حسی آرام را القا کند به دنبال رنگ روشن تر بروید اما اگر می خواهید اتاقتان درخشش بیشتری داشته باشد می توانید رنگ خاکستری تیره تر را انتخاب کنید. رنگ تیره تر باعث می شود سایر رنگهای به کار رفته در اتاق بیشتر نمایان شود و اگر شما می خواهید اینچنین باشد خاکستری تیره تر گزینه شماست.

 

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

مشکی و سفید

از تاثیرات روانی رنگ مشکی برای خلق برازندگی، ابهت و نقاط برجسته در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

در به کارگیری رنگ مشکی در دکوراسیون منزل ، هوشمندانه عمل کنید. استفاده از رنگ مشکی می‌تواند منجر به ایجاد فضایی اغواکننده و زیبا برای طرح طراحان داخلی شود.

در مقابل زمینه‌ای از رنگ‌های روشن یا خنثی، هر شیئی به رنگ سیاه، برجسته و شاخص خواهد بود. رنگ مشکی در طراحی دکوراسیون داخلی ، برجستگی ایجاد می‌کند و ماهیت جزئیات را مشخص می‌کند. به این منظور، اگر بخواهید نظری را به سوی نکات زیر جلب کنید، رنگ مشکی، گزینه مناسب و خوبی است.

در حالی که برخی افراد می گویند دکوراسیون داخلی با رنگ سفید خسته کننده است، ما فکر می کنیم که سفید رنگ پر جنب و جوشی است و در کنار رنگ های دیگر دکوراسیونی شیک و زیبا را خلق می کند.

استفاده از رنگ سفید بیشتر در طراحی و دکوراسیون خانه های اسکاندیناوی به چشم می خورد، استفاده از مواد طبیعی و رنگ های خنثی و یا اضافه کردن رنگ های روشن و تیره می تواند یک فضای پر انرژی تر را ایجاد کند.

برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی خانه می توانید کفپوش را چوبی انتخاب کنید و یا از مبلمان چوبی استفاده کنید، همچنین در قسمت های مختلف از گیاهان سبز استفاده کنید تا جلوه ی بیشتری به فضا ببخشد.

رنگ های سفید و سیاه خالص ترین شکل رنگ هستند. هر یک معنای سادگی را می رسانند. تقریبا غیر ممکن است که رنگی را بدون استفاده از رنگ های سیاه و سفید ایجاد کرد. سفید معمولا مضمون تمیزی، پاکی و کمال را القا می کند. رنگ مشکی معنی قدرت، رمز آلود بودن و ظرافت را منتقل میکند، بعضی اوقات معنی ترس و نا شناخته بودن را نیز می دهد. هر کدام از این رنگ ها در صورتی که با رنگ های دیگر به کار برده نشوند، خیلی سرد و خشک به نظر می رسند.استفاده از ترکیب رنگی سیاه و سفید، معمولا بسیار رایج است، زیرا با کنتراست یا تضادی که ایجاد می‌کند فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

صورتی

معمولا صورتی رو رنگی زنونه میدونن و مردان اصولا از زندگی در یک مکان صورتی گریزان هستن ولی روانشناسی ثابت کرده اتاقی که دکوراسیون داخلی صورتی داشته باشه رفتارهای عصبی رو حداقل بطور موقت کاهش میده. ظرافت و نرمی و لطافت این رنگ مانع این میشه که افراد واکنش سریع عصبی نشون بدن و به صمیمیت و گرمی دعوت میکنه.

به طور کلی رنگ صورتی برای دکوراسیون داخلی رنگ آسایش و پرورش هست. این رنگ حس مشترک بودن و به اشتراک گذاشتن رو منقل میکنه و تمرین تمدد اعصاب هست. نور صورتی رنگ آرامش بخش و سرگرم کننده برای یک روز پر استرس هست. ولی مردها خیلی این قضیه رو درک نمیکنن و این شاید به خاطر این باشه که اونها کلا با رنگهای ظریف و احساساتی نمیتونن کنار بیان.

برای آشپزخانه و اتاق خواب، استفاده تن های مختلف این رنگ باعث نگاهی جدید، شیک و جذاب میشه. برای انتخاب این رنگ برای دکوراسیون داخلی باید شجاع باشیم و بدونیم که انتخاب رنگ دلخواه برای دکوراسیون داخلی منزلمون حق ماست. درسته این رنگ ممکنه خیلی عرف نباشه ولی اونقر مثبت و آرامش بخش هست که اگر علاقه داشته باشیم به امتحان کردنش بیارزه.

 

شرکت آرشا فرانگار

 

سوالان متداول:

  • چه رنگ هایی برای ایجاد محیطی آرامش بخش موثر می باشند؟

رنگ های ابی،سبز و بنفش باعث ایجاد فضایی ارام در محیط می شود.

  • چگونه می توانیم رنگ خوبی برای محیط انتخاب کتیم؟

انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی به موارد زیادی بستگی دارد شما می توانید با تماس با شماره ۱۵-۸۸۵۳۹۵۰۰-۰۲۱ از کارشناسان ما در این باره مشاوره بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.