با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

  • انواع پانل سیمانی

  • آکواپنل

  • پیچ های مخصوص پانل های سیمانی (MAXI)

  • نوارها و شبکه های مخصوص پانل های سیمانی

  • محصولات FINISHING مخصوص پانل های سیمانی

  • سازه های PVC مسلح به شبکه توری

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • پروفیل های متداول (استاندارد NF)

  • پروفیل های (استاندارد DIN)

  • پروفیل های کلیک (تولید داخل)

  • پروفیل های کلیک (وارداتی)

  • پروفیل های اولترالاین

  • ابزارهای مخصوص زیرسازی/ برش پانل

  • ابزارهای مخصوص درزگیری و پرداخت پانل

  • ابزارهای مخصوص نصب بار

  • اجرای درای وال

  • گچ های سنتی

  • گچ های پلیمری

  • بتونه های گچی

  • چسب کاشی

  • ابزارها و ماشین آلات مخصوص

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

آشنایی با تفاوت تایل با پانل پی وی سی

معرفی کامل تفاوت تایل با پانل پی وی

آشنایی با تفاوت تایل با پانل پی وی سی، امری ضروری برای اجرای طراحی داخلی سازه ها است. پانل ها و تایل ها، متریالی نوین برای ساخت سقف های کاذب هستند. این متریال به عنوان دیوارپوش نیز کاربرد دارند. تفاوت های چشمگیر میان تایل های گچی و پانل ها اصلی ترین دلیل اختلاف میان تیم های اجرایی است.

تایل گچی چیست؟

تایل گچی، یکی از جدید ترین متریال دکوراسیون داخلی سازه ها است. تایل یا پانل گچی صفحاتی هستند که از ورقه های گالوانیزه ساخته شده اند. بر روی این ورقه ها از لایه ای گچ برای مقاوم سازی استفاده می شود. در نهایت کاغذی به نام کرافت، لایه گچی را می پوشاند. تایل های گچی همان متریال کناف ها هستند که با عنوان گچ برگ نیز شناخته می شوند.

تفاوت تایل با پانل پی وی سی

پانل های پی وی سی و تایل ها، مصارف یکسانی دارند. با این حال تفاوت های چشمگیری بین آن ها به چشم می خورد. از تفاوت تایل با پانل پی وی سی می توان به سختی در هنگام نصب، اشاره کرد. پانل های پی وی سی برخلاف تایل ها، بسیار راحت نصب می شوند. همچنین دقت پانل های پی وی سی، بسیار بیشتر از تایل ها است. به همین دلیل استفاده از تایل ها برای سقف کاذب کناف دشوار است.

مزایای استفاده از پانل پی وی سی
مزیت های پانل PVC

مزایای استفاده از پانل پی وی سی

با بررسی دقیق تفاوت تایل با پانل پی وی سی، به مزایا و معایب هر کدام از آن ها پی می بریم. پانل های پی وی سی، از جمله پرکاربرد ترین متریال طراحی داخلی هستند. یکی از دلایل پرطرفدار بودن پانل های پی وی سی، مزیت های بیشمار آن ها است. در ادامه با شرح ۸ مزیت چشمگیر، شما را با برتری پانل های پی وی سی آشنا می کنیم.

بیشتر بخوانید: چسب کاشی ، نوار کناف

جلوگیری از نفوذ رطوبت به سقف و دیوار

جنس پانل های پی وی سی، آن ها را در برابر رطوبت مقاوم ساخته است. این ویژگی از دیگر تفاوت تایل با پانل پی وی سی به حساب می آید. این پانل ها از نفوذ آب و رطوبت به سقف و دیوار کناف سازه ها جلوگیری می کنند. به همین دلیل از آکواپنل می توان در امکانی نظیر استخر ها، سرویس های بهداشتی و … استفاده کرد.

برای استعلام قیمت به مشاوره نیاز دارید؟

با مشاورین آرشا فرانگار در ارتباط باشید.

برای استعلام قیمت به مشاوره نیاز دارید؟

با مشاورین آرشا فرانگار در ارتباط باشید.

با نصب پانل پی وی سی در زمان تمیزکاری صرفه جویی کنید

پانل های پی وی سی به راحتی و با یک دستمال مرطوب، تمیز می شوند. این امر موجب شده تا زمان مورد نیاز برای تمیز کردن آن ها کاهش یابد. علاوه بر این، نگهداری از پانل های پی وی سی بسیار راحت است. به همین دلیل طول عمر بیشتری نسبت به تایل ها دارند.

پانل های پی وی سی متریالی مقاوم در برابر ضربه

از دیگر تفاوت تایل با پانل پی وی سی، میزان مقاومت آن ها در برابر ضربه است. پانل های پی وی سی، از معدود متریال طراحی داخلی هستند که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند. در صورتی که اگر تایل ها ضربه ببینند، به آسانی می شکنند. این مزیت موجب شده تا از پانل های پی وی سی در مهد کودک ها و مدارس نیز استفاده شود.

پانل پی وی سی متریالی با امکان تهوی

پانل پی وی سی متریالی با امکان تهویه هوا

یکی از مزیت های پانل های پی وی سی، چند منظوره بودن آن ها است. این پانل ها علاوه بر زیبا سازی سقف و دیوار کناف، از آن ها حفاظت می کنند. علاوه بر این، هوا به راحتی از پانل های پی وی سی عبور خواهد کرد. به همین دلیل راهکاری مناسب برای تهویه هوا هستند.

جلوگیری از انتشار صدا از دیگر تفاوت تایل با پانل پی وی سی

به طور کلی می توان گفت که مزیت های چشمگیر پانل پی وی سی، کاربرد آن را گسترش داده اند. این پانل ها عایق خوبی برای صدا هستند. بدین ترتیب با نصب این پانل ها از ورود سر و صدا به داخل منازل خود جلوگیری کنید. به موجب این مزیت، پانل های پی وی سی برای کتابخانه ها، سالن های اجتماع و … نیز کاربرد خواهند داشت.

بهینه سازی هزینه ها با پانل های پی وی سی

قیمت، از جمله پارامتر های مهم برای افراد است. اگر به دنبال دیوارپوش هایی با قیمت مناسب هستید، از پانل های پی وی سی غافل نشوید. این پانل ها قیمت کمتری نسبت به تایل ها دارند. از سوی دیگر هزینه نصب و نگهداری آن ها نیز کمتر است. از این جهت از نظر اقتصادی به صرفه تر هستند.

بیشتر بخوانید : قیمت سقف کاذب کناف ، قیمت سقف کاذب

جلوگیری از افزایش بار ساختمان با نصب پانل پی وی سی

وزن سبک پانل های وی پی سی، دلیل دیگری بر وجود تفاوت تایل با پانل پی وی سی است. پانل ها صفحاتی با ضخامت کم هستند. این امر وزن آن ها را کاهش داده و از افزایش وزن ساختمان و فشار به فونداسیون جلوگیری می کند. البته باید بدانید که وزن کم پانل ها مانند سمنت برد ، از مقاومت آن ها در برابر عوامل مختلف، نمی کاهد.

جلوگیری از اتلاف انرژی با پانل پی وی سی

پانل پی وی سی، عایقی در برابر اتلاف انرژی است. این امر دیگر تفاوت تایل با پانل پی وی سی به حساب می آید. این پانل ها از هدر رفتن انرژی تا ۴۰ درصد جلوگیری می کنند. این امر در کاهش هزینه برق و گاز نیز موثر خواهد بود. علاوه بر این، پانل های پی وی سی دافع حشرات و جانوران موذی نیز هستند.

معایب پانل پی وی سی

معایب پانل پی وی سی

از جمله معایب پانل های پی وی سی، عدم مقاومت آن ها در برابر آتش است. این پانل ها در صورت بروز آتش سوزی، ماده حساسیت زایی تولید می کنند. استشمام این ماده موجب بروز مشکلات تنفسی می شود. از سوی دیگر بسیار از حامیان محیط زیست، پانل های پی وی سی را دوستدار طبیعت نمی دانند. لازم به ذکر است که پانل های پی وی سی نباید در معرض تابش آفتاب قرار بگیرند. دلیل این امر این است که اشعه فرابنفش شکل و رنگ ظاهری آن ها را تغییر می دهد.

نتیجه گیری

با در نظر گرفتن تفاوت تایل با پانل پی وی سی، متریال مناسبی را برای دکوراسیون داخلی انتخاب کنید. البته برای انتخاب متریال مناسب، باید با تیم های متخصص نیز مشورت کنید. برند آرشا فرانگار، از بهترین تیم های اجرایی پروژه های ساختمانی است. این برند به عنوان رسمی ترین نمایندگی کناف ایران، بهترین پانل ها و تایل ها را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

منبع: buildingandinteriors ، houzz

شرکت آرشا فرانگار

 

سوالات متداول

  • برای مکان هایی که احتمال ضربه به پانل ها بیشتر است بهتر است از تایل استفاده شود یا پانل پی وی سی؟

پانل های پی وی سی، از معدود متریال طراحی داخلی هستند که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند. در صورتی که اگر تایل ها ضربه ببینند، به آسانی می شکنند. این مزیت موجب شده تا از پانل های پی وی سی در مهد کودک ها و مدارس و محیط های این چنینی نیز استفاده شود.

  • برای جلوگیری از اتلاف انرژی از چه پانل یا تایلی استفاده کنیم؟

پانل پی وی سی، عایقی در برابر اتلاف انرژی است. این امر دیگر تفاوت تایل با پانل پی وی سی به حساب می آید. این پانل ها از هدر رفتن انرژی تا ۴۰ درصد جلوگیری می کنند. این امر در کاهش هزینه برق و گاز نیز موثر خواهد بود. علاوه بر این، پانل های پی وی سی دافع حشرات و جانوران موذی نیز هستند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.