با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

  • انواع پانل سیمانی

  • آکواپنل

  • پیچ های مخصوص پانل های سیمانی (MAXI)

  • نوارها و شبکه های مخصوص پانل های سیمانی

  • محصولات FINISHING مخصوص پانل های سیمانی

  • سازه های PVC مسلح به شبکه توری

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • پروفیل های متداول (استاندارد NF)

  • پروفیل های (استاندارد DIN)

  • پروفیل های کلیک (تولید داخل)

  • پروفیل های کلیک (وارداتی)

  • پروفیل های اولترالاین

  • ابزارهای مخصوص زیرسازی/ برش پانل

  • ابزارهای مخصوص درزگیری و پرداخت پانل

  • ابزارهای مخصوص نصب بار

  • اجرای درای وال

  • گچ های سنتی

  • گچ های پلیمری

  • بتونه های گچی

  • چسب کاشی

  • ابزارها و ماشین آلات مخصوص

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

پنل های آکوستیک و تصفیه هوا

معرفی کامل کاربرد پانل آکوستیک در ت

امروزه، در بسیاری از سازه های اداری و تجاری، کاربرد پانل آکوستیک در تصفیه هوا را به خوبی می توان مشاهده نمود. پنل های آکوستیک، جاذب صدا هستند، در حالی که قادر به یونیزه کردن هوا بوده و آن را از باکتری ها و ویروس ها تصفیه می کنند.

پانل های آکوستیک و نقش آن ها در تصفیه هوا

این پنل ها به دلیل عملکرد بالا از ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ هرتز (گفتاری) آلودگی صوتی را کاهش می دهند و بهترین راه حل برای هر نوع محیطی هستند که نیاز به تمرکز و سکوت دارد.  آزادی در ترکیب پانل‌ها و طیف وسیع رنگ‌ها به شما این امکان را می‌دهد که یک سبک عالی برای هر فضایی ایجاد کنید. این پنل ها، غیر سمی و ضد حساسیت بوده و به راحتی قابل شستشو می باشند که کاربرد پانل آکوستیک در تصفیه هوا را نیز میسر می سازد.

کمک به کیفیت هوای داخل خانه با پانل آکوستیک

اساس پنل های آکوستیک که به کیفیت هوای خانه نیز کمک می کنند، از الیاف های مختلفی مانند زئولیت است و بالاترین استانداردهای کیفیت، مقاومت و پایداری را در خود دارد. این نوع پنل, به دلیل ترکیبی که دارد، علاوه بر جلوگیری از بوی نامطبوع، حاوی اجزایی مانند فایبرگلاس نیست که می تواند برای سلامتی مضر باشد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم پنل های آکوستیک، بر خلاف برخی از پنل های موجود در بازار، تمیز کردن و نگهداری آسان آن ها است. همین امر باعث می شود تا همچون یک فیلتر عمل کرده و در پاک نگه داشتن هوای داخلی ساختمان نقش موثری داشته باشد. کاربرد پانل آکوستیک در تصفیه هوا به گونه ای است که می تواند در دیوار و سقف ساختمان ها اجرا شود. به طور کلی، پانل های عمودی به کاهش انتقال صدا در یک فضا کمک می کنند و از انتقال صدا از یک انتهای اتاق به انتهای دیگر جلوگیری می کنند. پانل های عمودی نیز ممکن است در کاهش نویز پس زمینه تا حد قابل قبولی موثر باشند. ضمن آن که هنگام گردش هوا، بوی نامطبوع را نیز فیلتر می کنند.

استفاده از پانل گچی

مکان هایی که از آن می شود از پانل آکوستیک استفاده کرد، کدام است؟

این که آیا می خواهید انتقال صدا را محدود کنید، نویز پس زمینه و زمان طنین را کاهش دهید، تصفیه هوای مناسب ایجاد نمایید، در تعیین مکان کاربرد پانل آکوستیک در تصفیه هوا برای دستیابی به بهترین عملکرد بسیار مهم است. یافتن موقعیت ایده آل به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نوع اتاق، فعالیت فضا، مبلمان موجود و مواد موجود در فضا (مانند شیشه، پلاستیک، چوب) که هر یک می توانند در تصمیم گیری نهایی نصب پانل های آکوستیک موثر باشند.

این مقاله را نیز مطالعه کنید : آکوستیک دیوار

به طور کلی می توان چند دستورالعمل برای قرار دادن این پنل ها تعریف کرد. اولین قدم شامل این است که از خود بپرسید، اندازه فضا چقدر است؟ آیا با فضای کوچک یا بزرگ سر و کار دارید؟ در اتاق ‌های کوچک‌ تر، به عنوان مثال، اتاق‌های جلسه، مناطق تمرکز تعیین‌ شده و دفاتر خصوصی، امواج صوتی معمولاً ابتدا به دیوارها برخورد می‌کنند. این ها معمولاً نزدیک ترین سطوح سخت به منبع صدا هستند. اما در کاربرد پانل آکوستیک در تصفیه هوا نیز، نصب این سطوح بر دیوار می تواند نقش مهمی داشته باشد. در نتیجه، شما باید به دنبال استفاده از پانل های آکوستیک دیواری باشید. این ها به جذب صدا و هوای نامطبوع کمک می کنند.

در اتاق ها و فضاهای بزرگ، امواج صوتی رفتار متفاوتی دارند. انرژی صوتی در هر فضایی منتشر می‌شود، اما در فضاهای بزرگ‌تر، انرژی صوتی کم تری به اتاق بازمی‌گردد، زیرا گاهی اوقات صدای اصلی حتی قبل از رسیدن به یک عنصر سخت، از بین می‌رود. در این شرایط و براي برخورداری از تصفیه مناسب هوا، از پانل های سقفی استفاده می شود.

ساخت پانل های آکوستیک و تصفیه هوا

نحوه ساخت پانل های آکوستیک و تصفیه هوا چگونه است؟

برای کسب بهترین کاربرد پانل آکوستیک در تصفیه هوا و جهت ساخت پانل های آکوستیک، از موادی همچون زئولیت استفاده می شود که می تواند به راحتی تمامی آلودگی های محیط مانند دود سیگار یا ماشین، هیدروکربن های کلر، بخار گازهای مضر و یا آمونیاک را در محیط های آلوده کاهش داده و هوایی تمیز و سالم را ایجاد کند.در حقیقت این پنل های آکوستیک که دارای قابلیت تصفیه کنندگی هستند، در محیط هایی با آلایندگی بالا به خوبی عمل کرده و همچون یک فیلتر قوی آلودگی هوا بوهای نامطبوع را به سوی خود کشیده و باعث جذب انواع دود می شوند. هنگامی که کاربرد پانل آکوستیک در تصفیه هوا در نظر گرفته می شود، می توان هوایی تازه و سالم را به جای هوای آلوده و ناپاک در محیط ایجاد کرد.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

نحوه نصب پانل ها روی سقف کاذب       

 تمام سقف کاذب آکوستیک و کاذب ساخته شده که توسط انواع پانل ها ساخته شده اند، مونتاژ آسان و سریعی را ارائه می دهند. این سقف های کاذب، توسط شبکه ای پشتیبانی می شوند که به شما امکان می دهد هر پانل را هر چند بار که می خواهید بیرون آورده و دوباره در جای خود قرار دهید.این نوع پانل هاي آکوستیک در سقف کاذب، برای ادغام لوازم جانبی مانند دریچه های هوا، حسگرهای ایمنی یا آتش نشانی، روشنایی، بلندگوها و غیره ایده آل هستند.

نقش پانل آکوستیک در تصفیه هوا

در عین حال، کاربرد پانل آکوستیک در تصفیه هوا، بدین گونه است که آن ها را برای پنهان کردن سایر عناصر مانند کانال های تهویه، سیم کشی برق یا داده، لوله ها و غیره … استفاده مي کنند. اما نحوه نصب سقف های آکوستیک و سقف کاذب، در این عملکرد، بسیار اهمیت دارد.

برای نصب این پنل ها، ابتدا شبکه ای متشکل از پروفیل ها نصب می شود. شما می توانید بین ۴ نوع پروفیل انتخاب کنید:

  1. روی T-24 میلی متر پنهان شده است.
  2. فایل لاین روی T-15 میلی متر می باشد.
  3. نیمه پنهان روی T-15 و T-24 میلی متر می باشد.
  4. در T-15 و ۲۴ میلی متر در معرض دید قرار گرفته است.

نتیجه گیری

سپس مطابق کاربرد پانل آکوستیک در تصفیه هوا، مدل مورد نظر خود را از بین انواع پانل آکوستیک در آرشا فرا نگار، انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که کدام پانل‌ها را نیاز دارید. به سادگی می توانید پانل های آکوستیک را در هر جایی که می خواهید، در شبکه خود قرار دهید تا سقف هایی قابل دسترس، در دفتر یا محل کار خود داشته باشید.

 

منبع : archiproducts , directindustry

شرکت آرشا فرانگار

سوالات متداول

  • قیمت پانل آکوستیک برای تصفیه هوا چقدر است؟

پانل های آکوستیک برای تصفیه هوا انواع محتلفی دارند که بر حسب اندازه و کاربرد قیمت های متفاوتی دارند.برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۱۵-۸۸۵۳۹۵۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید و از مشاوران آرشا فرانگار درباره قیمت پانل آکوستیک مشاوره رایگان بگیرید.

  • پانل های آکوستیک برای تصفیه هوا چگونه ساخته می شوند؟

جهت ساخت پانل های آکوستیک، از موادی همچون زئولیت استفاده می شود که می تواند به راحتی تمامی آلودگی های محیط مانند دود سیگار یا ماشین و … را در محیط های آلوده کاهش داده و هوایی تمیز و سالم را ایجاد کند.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.