با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

  • انواع پانل سیمانی

  • آکواپنل

  • پیچ های مخصوص پانل های سیمانی (MAXI)

  • نوارها و شبکه های مخصوص پانل های سیمانی

  • محصولات FINISHING مخصوص پانل های سیمانی

  • سازه های PVC مسلح به شبکه توری

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • پروفیل های متداول (استاندارد NF)

  • پروفیل های (استاندارد DIN)

  • پروفیل های کلیک (تولید داخل)

  • پروفیل های کلیک (وارداتی)

  • پروفیل های اولترالاین

  • ابزارهای مخصوص زیرسازی/ برش پانل

  • ابزارهای مخصوص درزگیری و پرداخت پانل

  • ابزارهای مخصوص نصب بار

  • اجرای درای وال

  • گچ های سنتی

  • گچ های پلیمری

  • بتونه های گچی

  • چسب کاشی

  • ابزارها و ماشین آلات مخصوص

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

مراحل بازسازی ساختمان چیست + هزینه اجرا

معرفی کامل مراحل بازسازی ساختمان

بسیاری از صاحبان ساختمان ها برای اولین بار تفاوت بین بازسازی و نوسازی را نمی دانند. درک محدوده هر یک از آن ها قبل از شروع پروژه بسیار مهم است. به این ترتیب، برنامه ریزی پروژه خود و دانستن این که دقیقا برای تکمیل آن چه کاری باید انجام شود، آسان تر خواهد بود. مراحل بازسازی ساختمان دارای نکاتی است که باید به دقت مطالعه کنید و طبق آن ها پیش بروید.

بازسازی ساختمان چیست؟

بازسازی ساختمان فرآیندی در صنعت ساخت و ساز است که در آن یک ساختمان به ظاهر و کیفیت اولیه خود بازیابی می شود. توجه دقیق به جزییات در استفاده از مصالح ساختمانی اصلی در اکثر مرمت ساختمان ها داده شده است. اگر ساختمان خیلی قدیمی و تاریخی باشد، تکنیک های ساخت و ساز گذشته ساختمان نیز برای حفظ ارزش آن به عنوان بخشی از میراث فرهنگی استفاده می شود.

این شکل تخصصی تعمیر ساختمان به دنبال حفظ ظاهر و ویژگی های قدیمی است. از تکنیک های خاصی برای تقلید و تطبیق با ساختمان های قدیمی استفاده می کند. باید مراحل بازسازی ساختمان به ترتیب را رعایت کنید. با کاهش استفاده از منابع و انرژی، یکی از مقرون به صرفه ترین، حساس ترین و سازگارترین روش های مدیریت ساختمان امروزی می باشد. بازسازی به دنبال اصلاح مشکلات، ترمیم آسیب و حفظ ظاهر ملک به همان شکل قبلی خود است.

دلایل بازسازی ساختمان

دلایل بازسازی ساختمان چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد بازسازی ساختمان کاملا عاقلانه تر از نوسازی آن است. یک کار بازسازی سریع می تواند ساختمان را دوباره به حالت اول بازگرداند. این کار حتی می تواند به معنای چیدمان پنجره های قدیمی باشد که معمولا توسط کسی تعمیر نمی شوند.  کارشناسان در “مراحل بازسازی ساختمان” از همان نوع مصالح و منابع برای کمک به حفظ ظاهر ساختمان آن طور که باید استفاده می کنند، نه آن طور که به شکل جدید ساخته می شد. راز بازسازی ساختمان مقابل نوسازی آن این است که اطمینان حاصل شود که ساختمان اصل و سبک خود را از دست نمی دهد. نوسازی اغلب منجر به تغییرات اضافه ای می شود که شاید مالک ساختمان مایل به دیدن آن نباشد.

در کل باید دلایل بازسازی خانه های فرسوده را بدانید، تا در هنگام نیاز به جای هزینه اضافی بتوانید از این روش استفاده کنید تا در هزینه های شما صرفه جویی شود. یک ساختمان به دلایل زیر نیاز به بازسازی پیدا می کند:

  • ایجاد تغییر در معماری داخلی: همه افراد پس از مدتی با ظاهر یکسان اعم از خانه و وسایل دیگر خسته می شوند. با ایجاد تغییراتی در این دکوراسیون ها و تعویض های جزئی می توان یک بازسازی مقرون به صرفه انجام داد.
  • تغییر کاربری ساختمان: برخی اوقات یک ساختمان تجاری به دلایلی به یک ساختمان مسکونی تبدیل می شود. در این صورت باید تغییراتی در آن صورت گیرد که با استفاده از بازسازی می توان ساختار داخلی آن را تغییر دارد.
  • فرسودگی بنا: ساختمانی که مد نظر شما بوده ممکن است خیلی قدیمی باشد، یا از نظر تاریخی نیاز به بازسازی داشته باشد. به همین منظور یا همان بخش فرسوده شده یا این که کل ساختمان ناچار به بازسازی دارد.

مراحل بازسازی ساختمان

مراحل بازسازی ساختمان

حال که تصمیم گرفتید  خانه خود را بازسازی کنید، لازم خواهد بود تا چند مرحله را به طور دقیق دنبال کنید.

بیشتر بخوانید : چسب کاشی ، نوار کناف

ایجاد یک طرح

آن قسمتی را که می خواهید بازسازی کنید و اولویت ها را تعیین کنید. این کار شامل تصمیم گیری برای شروع کار و اطمینان داشتن از زمان برای انجام کار است.

بودجه را تعیین کنید

یک عدد نهایی در مورد این که چقدر می توانید برای بازسازی هزینه کنید، بیابید. ممکن است ایده خوبی به نظر برسد که هزینه بازسازی برای سایر افراد را بپرسید تا بتوانید بر اساس آن ها بودجه خود را مشخص کنید.

برای استعلام قیمت به مشاوره نیاز دارید؟

با مشاورین آرشا فرانگار در ارتباط باشید.

برای استعلام قیمت به مشاوره نیاز دارید؟

با مشاورین آرشا فرانگار در ارتباط باشید.

یک پیمانکار استخدام کنید

تحقیق کنید و پیمانکاری را استخدام کنید که با او راحت باشید. اگر قراردادی را منعقد کنید که به وضوح محدوده کار را از قبل مشخص کند، در این صورت می تواند به عنوان یک مرجع مفید برای شما و پیمانکار در طول فرآیند و مراحل بازسازی ساختمان باشد.

بیشتر بخوانید: سمنت برد ، پانل گچی

با شرکت بیمه خود صحبت کنید

قبل و بعد از پروژه خود با شرکت بیمه صحبت کنید تا مطمئن شوید که میزان پوشش متناسب با با نیاز شما را دارند. بازسازی خانه می تواند ارزش آن را افزایش دهد بنابراین ممکن است بخواهید پوشش بیمه خود را افزایش دهید تا در صورت آسیب دیدن یا تخریب بیشتر ضرری نبینید.

اگر قصد تغییر دکوراسیون دارید کار های آن را انجام دهید

رنگ آمیزی و نصب کفپوش ها را تمام کنید. ممکن برخی بخواهند ابتدا کفپوش ها را به اتمام برسانند. کابینت ها را تعویض کنید. معمولا کابینت های بالایی قبل از کابینت های پایینی قرار می گیرند.

پس از اتمام مراحل بازسازی ساختمان مطمئن شوید که همه کارهای تکمیلی را انجام داده اید. کار هایی مانند رنگ آمیزی نهایی، آب بندی کف و هر چیز دیگری.

تفاوت نوسازی و بازسازی ساختمان

تفاوت نوسازی و بازسازی ساختمان

بازسازی فرآیندی است که در آن ساختمان را به وضعیت اولیه خود باز می گردانند. معمولا مراحل بازسازی ساختمان شامل ترمیم سوراخ های دیوار کناف، بازسازی کفپوش های چوبی، ترمیم ترک های دیوار و غیره می شود. اگر هدف شما این بوده که ساختمان را شبیه حالت قبلی آن کنید، بازسازی بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید : قیمت سقف کاذب کناف ، قیمت سقف کاذب

فرآیند نوسازی ساختمان بسیار متفاوت از بازسازی است. در نوسازی ساختمان یا کاملا تخریب می شود و به جای آن بنای جدیدی ساخته می شود. یا این که کاملا تغییرات اساسی در آن ایجاد می شود. نوسازی معمولا پر هزینه تر از بازسازی خواهد بود. به طور معمول نوسازی همراه با بازسازی انجام می گیرد.

هزینه بازسازی ساختمان

هزینه بازسازی ساختمان

هر زمان که شما تصمیم به بازسازی می گیرید، هزینه و بودجه فاکتور مهمی برای شما به حساب می آید. ار در انتخاب پیمانکار و تیم دکوراسیون داخلی دقت کافی را داشته باشید، می توانید در بسیاری از هزینه های خود صرفه جویی کنید. معمولا متراژ ساختمان، اجرای درای وال و کیفیت مصالح و لوازمی که برای بازسازی مورد استفاده قرار می گیرد، در تعیین قیمت آن دخیل هستند.

قوانین بازسازی ساختمان

جمع بندی و قوانین بازسازی ساختمان

برای بازسازی ساختمان در بعضی از تغییرات اساسی نیاز به مجوز دارید. اما معمولا در بسیاری از تغییرات و مرمت هایی که انجام می شود نیازی به مجوز نیست. نقاش ساختمان یا عوض کردن در  و پنجره ها یا تغییر دکوراسیون آشپزخانه نیازی به مجوز ندارد. در  عوض اگر بخواهید در ساختمان تیغه ای بکشید یا دیواری را تغییر بدهید باید از شهرداری مجوز داشته باشید. در هر صورت برای اجرای مراحل بازسازی ساختمان خود می توانید از آرشا فرانگار کمک بگیرید.

منبع : greenheartenterprises

شرکت آرشا فرانگار

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.