با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

  • انواع پانل سیمانی

  • آکواپنل

  • پیچ های مخصوص پانل های سیمانی (MAXI)

  • نوارها و شبکه های مخصوص پانل های سیمانی

  • محصولات FINISHING مخصوص پانل های سیمانی

  • سازه های PVC مسلح به شبکه توری

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • پروفیل های متداول (استاندارد NF)

  • پروفیل های (استاندارد DIN)

  • پروفیل های کلیک (تولید داخل)

  • پروفیل های کلیک (وارداتی)

  • پروفیل های اولترالاین

  • ابزارهای مخصوص زیرسازی/ برش پانل

  • ابزارهای مخصوص درزگیری و پرداخت پانل

  • ابزارهای مخصوص نصب بار

  • اجرای درای وال

  • گچ های سنتی

  • گچ های پلیمری

  • بتونه های گچی

  • چسب کاشی

  • ابزارها و ماشین آلات مخصوص

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

بهترین سقف کاذب برای کاهش گرما کدام است؟

معرفی کامل سقف کاذب برای کاهش گرما

سقف های کاذب در واقع نوعی از سازه است که به عنوان یک سقف ثانویه در زیر سقف اصلی نصب می شود. به عنوان یک پوشش برای سقف اصلی عمل کرده و به نوعی یک عایق صدا و حرارت محسوب می شود. امروزه طرح ها و رنگ های متنوع این نوع سقف ها دلیل استفاده فراوان از این نوع سقف هاست. همچنین در طراحی های دکوراتیو و پوشش دادن کابل های سقفی نیز کاربرد دارند. بسیاری از مردم برای زیباسازی ودکوراتیو نمودن منزل از این نوع سقف ها استفاده می کنند

همان طور که اشاره کردیم این سقف ها عایق مناسبی برای دما و حرارات حاصل از جریانات آب و هوایی هستند. در این نوشتار ضمن بررسی انواع سقف های کاذب و ویژگی های آن ها می خواهیم بدانیم که بهترین نوع سقف کاذب برای کاهش گرما کدام است.

انواع بهترین سقف کاذب برای کاهش گرما

سقف های کاذب به طور کلی دو دسته اند: ۱- سقف های کاذب تایلی: که از تکه هایی تشکیل شده که از کنار هم قرار دادن آن ها سقف کاذب تشکیل می شود

۲-سقف کاذب پیوسته و یک دست: که به صورت یکپارچه اجرا می شوند

برای پاسخ به سوالی که در ابتدای این نوشتار مطرح کردیم، ابتدا به معرفی و آشنایی با انواع سقف کاذب کناف مناسب برای کاهش دما و ویژگی های آن ها می پردازیم و سپس در نهایت به پاسخ پرسش” بهترین سقف کاذب برای کاهش گرما کدام است؟” خواهیم رسید.

سقف رابیتس

 نوعی از سقف های کاذب پیوسته است که از طریق شبکه بندی میلگرد های فولادی و ورق های رابیتس گالوانیزه به سقف و سپس نصب تاسیسات سقفی رو آن ساخته می شود. پس از شبکه بندی و جوش دادن میلگرد ها طرح رابیتس آماده می شود و روی آن لایه ای از گچ اضافه می کنند. در زبان عامیانه، به اشتباه به رابیتس “راویز” هم می گویند

رابیتس بدنه محکمی دارد و توان و وزن آن بالاست. از طرفی تکنسین نصب این نوع دیوار به راحتی پیدا می شود. نصب آن به زمان زیادی نیاز دارد و در نهایت ضد آتش گرفتن و ضد زنگ است.

معرفی کامل سقف کاذب با پانل گچی

سقف کاذب با پانل گچی

یکی از انواع سقف های کاذب است که هم به صورت پانل گچی و هم به صورت تایل تولید می شود. این نوع سقف کاذب پر استفاده ترین نوع سقف های کاذب است. نسبت به دیگر سقف های کاذب از قیمت ارزان تری برخوردار هستند. معروف ترین برند تایل و پانل های گچی “کناف” نام دارد. مردم ایران بیشتر سقف کاذب گچی را با نام کناف می شناسند. کناف در واقع نام یک شرکت تولید کننده ی تایل ها و پانل های گچی آلمانی است که در بازار ایران هم به فراوانی یافت می شود. شرکت آرشا فرانگار از نمایندگی های فروش این نوع پنل های گچی در ایران هستند که محصولات باکیفیت کناف را به صورت مستقیم عرضه می کنند.

این مطلب را نیز مطالعه کنید : سقف مشبک کناف ، آکوستیک سقف ،آکوستیک دیوار

سقف کاذب گچی نسبت به رابیتس وزن کمتری دارد و حساس و نازک است. وزن هر متر مربع پانل گچی کناف تقریبا ۱۱ کیلوگرم است همچنین زمان نصب بسیار کوتاه تری دارند. در برابر آتش سوزی و رطوبت مقاوم و هنگام زلزله بسیار ایمن هستند و یک عایق حرارتی و رطوبتی کارآمد به شمار می آیند.

انواعی از تایل های و پانل های کناف خاصیت آکوستیک دارند. صداهای اضافه محیط را فیلتر می کنند و مانع عبور صدا به بیرون یا درون می شوند.

معرفی کامل سقف گریلیوم

سقف گریلیوم

سقف گریلیوم از جمله انواع سقف های کاذب است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی کسب نموده است. گریلیوم را معمولا با آلومینیوم و آهن می سازند. این نوع سقف از انواع سقف های باز محسوب می شود. در نهایت نمای کامل شده سقف های گریلیوم به صورت شبکه های فلزی مربعی یا مستطیلی شکل دیده می شود. در پشت گریلیوم هیچگونه دیوار دیگری استفاده نمی کنند. شبکه حفره های فلزی گریلیوم به طور کلی از برش، پرس، خم کردن و رنگ آمیزی ورق های آلومینیومی تشکیل می شوند.

امکان مونتاژ سریع، دوام بالا، قابلیت شستشو و رنگ آمیزی، ایجاد فضای آکوستیک و ضد خوردگی و عدم امکان آتش سوزی، قابلیت انعطاف و باز شدن آسان از مزایای استفاده از سقف کاذب گریلیوم است.

از معایب این نوع سقف ها نیاز به زیرسازی فلزی و هزینه ی بالا و همچنین محدودیت استفاده در محیط های با عرض بیش از ۲٫۵ متر است.

سقف چوبی کاذب

سقف چوبی کاذب

سقف کاذب چوبی یک تزیین محبوب برای قسمت هایی مانند سقف اتاق نشیمن و اتاق خواب است. اگرچه سقف های چوبی از نظر بصری جذاب هستند و اشکال مختلف جالب و طرح های سفارشی را ارائه میدهند، این نوع سقف دارای ۴ نوع است که در شیوه اجرا با هم تفاوت هایی دارند: کاشی وار، تخته ای، چوبی معلق، و صندوقی از انواع سقف های کاذب چوبی هستند. این نوع سقف به دلیل استفاده از چوب، گرما و آرامش خاصی را به طراحی های داخلی می دهد. اما به دلیل گران بودن بیشتر به صورت گزینشی در بخش سقف اتاق خواب اتاق نشیمن و یا سرویس های بهداشتی استفاده می شوند. این سقف ها دارای معایب قابل توجهی نیز هستند. نگهداری سقف های کاذب چوبی دشوار و گران است. سقف کاذب چوبی ضد حریق نیست و در برابر آفات و موریانه ها آسیب پذیر است. سقف های کاذب چوبی برخلاف انواع دیگر ضد آب نیستند و دوام کمتری دارند.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

سقف معرق

سقف معرق یا در اصطلاح عامیانه سقف cnc یکی از انواع دکوراتیو سقف است که معمولا از جنس pvc یا چوب MDF است. علت نام گذاری CNC روی این نوع سقف ها استفاده از دستگاه برشCNC در ایجاد طرح های سنتی و پیچیده بر روی تایل ها و پانل های این نوع سقف است. طرح های این نوع سقف بسیار جذاب و دیدنی است. این نوع سقف ها دارای ویژگی های سقف چوبی هستند و به همین سبب عمر کوتاهی دارند و در بازار قیمت بسیار بالایی دارند.

سقف کاذب PVC

PVC نوعی از سقف های کاذب است که با پلاستیک هم خانواده بوده و در واقع نوعی از پلاستیک سخت است که در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد. عمر این سقف بسیار طولانی بوده و وزن سبکی دارد. در مقابل حشرات و جانوران دیگر آسیبی نمی بیند و قابلیت تعویض و نصب آسان دارد.

این نوع سقف در مقابل گرما و حرارت خورشید مقاوم نیست و جذابیت چندانی در طراحی داخلی ندارد. از مشکلات دیگر این نوع سقف ها اشتعال پذیر بودن است که می تواند خطر آفرین باشد.

سقف کاذب PVC

جمع بندی

با توجه به مقایسه هایی که در این نوشتار انجام دادیم به نظر می رسد سقف های کاذب گچی و سقف کاذب کناف بهترین سقف کاذب مناسب برای کاهش گرما است. چرا که فضای خالی ای که ایجاد می کنند باعث ایجاد یک عایق گرمایی مناسب می شود همچنین نصب آسان، وزن کم، قیمت پایین، زمان نصب کوتاه، نسوز ضد آّب و ضد زلزله بودن و همچنین ایجاد محیط آکوستیک از مزایای بسیار ارزشمند این نوع سقف های کاذب است.

شرکت آرشا فرانگار از نمایندگان فروش بسیار بزرگ کناف در ایران است که علاوه بر فروش تایل ها و پانل های گچی و دیوارپوش مناسب برای خانه، به فروش وسایل و لوازم اجرای پروژه های سقف کاذب کنافی می پردازد.

 

منبع: kadkan obinsaze , roya house , wikipedia ,worldofsurfaces

شرکت آرشا فرانگار

 

سوالات متداول

  • انواع سقف کاذب برای کاهش گرما چیست؟

سقف های کاذب به طور کلی دو دسته اند: ۱- سقف های کاذب تایلی: که از تکه هایی تشکیل شده که از کنار هم قرار دادن آن ها سقف کاذب تشکیل می شود۲-سقف کاذب پیوسته و یک دست: که به صورت یکپارچه اجرا می شوند

  • قیمت سقف کاذب معرق و pvc چقدر است؟

قیمت سقف های کاذب به عوامل محتلفی بستگی دارد برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در آرشا فرانگار به شماره ۱۵-۸۸۵۳۹۵۰۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.