با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

  • انواع پانل سیمانی

  • آکواپنل

  • پیچ های مخصوص پانل های سیمانی (MAXI)

  • نوارها و شبکه های مخصوص پانل های سیمانی

  • محصولات FINISHING مخصوص پانل های سیمانی

  • سازه های PVC مسلح به شبکه توری

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • پروفیل های متداول (استاندارد NF)

  • پروفیل های (استاندارد DIN)

  • پروفیل های کلیک (تولید داخل)

  • پروفیل های کلیک (وارداتی)

  • پروفیل های اولترالاین

  • ابزارهای مخصوص زیرسازی/ برش پانل

  • ابزارهای مخصوص درزگیری و پرداخت پانل

  • ابزارهای مخصوص نصب بار

  • اجرای درای وال

  • گچ های سنتی

  • گچ های پلیمری

  • بتونه های گچی

  • چسب کاشی

  • ابزارها و ماشین آلات مخصوص

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

آشنایی با تفاوت سقف‌ های کاذب POP و PVC

معرفی کامل تفاوت سقف های کاذب

امروزه روند سقف های مسطح و ساده کاهش یافته است زیرا مردم محصولاتی را می پسندند که با حداقل هزینه، به مراتب مزایای بیشتری داشته باشند. بنابراین مردم پذیرفته اند که می توانند زیبایی هر فضایی را اعم از اداری، مجتمع تجاری، مجتمع مسکونی و یا تئاتر، با سقف های کاذب تزئین کنند. به همین خاطر در کشور های مدرن یکی از گرایش‌ های دکوراسیون داخلی مدرن، سقف کاذب است. البته ناگفته نماند که سقف کاذب قدمتی حدود ۷۰۰ هزار ساله دارد که به دلایل زیبایی شناختی و هنری مورد استفاده قرار می‌گرفت. در ادامه به معرفی سقف های کاذب و تفاوت سقف‌ های کاذب POP و PVC می پردازیم.

سقف کاذب چیست؟

برای مطالعه تفاوت سقف‌ های کاذب POP و PVC ابتدا باید به تعریف سقف کاذب کناف بپردازیم سقف ‌های کاذب نوعی سقف مصنوعی هستند و به این دلیل نامگذاری شده اند که این سقف اصلی یا پایه نیست بلکه سقف ساخته ‌شده روی سقف اصلی است و صرف نظر از زیبایی و تغییر دکوراسیون کاربرد دیگری نیز دارند. در گذشته به ‌عنوان سقف آویخته، سقف T-bar، سقف معلق یا سقف شبکه شناخته می‌شدند که در ابتدا تنها در ساخت ‌و ساز های تجاری به کار گرفته می شد اما با گذشت زمان و توسعه طراحی و دیزاین، سقف ‌های کاذب اکنون به بخشی از ساختمان ‌های مسکونی متعارف به ویژه خانه ‌های نوساز تبدیل شده و راهی برای افزودن زیبایی به خانه محسوب می‌شود.

این سقف ها از طیف وسیعی از مواد مانند POP (گچ پاریس)، پانل گچی، ورق های آزبست، تخته خرده چوب، پانل آلومینیومی، چوب و PVC ساخته می شوند.

pop سقف کاذب

سقف‌های کاذب POP چیست

در ادامه مطالعه درباره تفاوت سقف‌ های کاذب POP و PVC ،سقف‏‌ های کاذب POP امروزه در صنعت ساختمان یکی از متداول ‌ترین انتخاب های سقف کاذب است و ‎جذابیت را به هر فضایی اضافه می کند.‏ این ماده POP یا Plaster of Paris برای ساخت سقف کاذب، دکورهای برجسته و تزئینات دیوار استفاده می شود. POP یک پودر سفید، نام شیمیایی آن کلسیم سولفات همی هیدرات است که از گچ نیمه خشک پیدا شده در نزدیکی پاریس ساخته شده و به سرعت سفت می شود.

این پودر ریز سبک وزن و مقاوم در برابر حرارت، این قابلیت را دارد که با آب مخلوط شود تا به فرم ‌ها و اشکال مختلفی درآید و در نهایت طراحی خیره کننده ای را ایجاد کند. ویژگی ذاتی این ماده باعث تفاوت سقف‌ های کاذب POP و PVC شده و در انتخاب در طراحی مکان ها تاثیر می گذارد.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

موارد استفاده از سقف کاذب

طراح ها از سقف کاذب معمولا در خانه هایی که سقف بلندی دارند استفاده می کنند و زیبایی دکوراسیون خانه ها را می افزایند. استفاده از سقف کاذب برای کسانی که می خواهند میزان روشنایی را به طور دلخواه در شرایط متفاوت تعیین کنند، بسیار مناسب هست.

از فضای خالی بین دو سقف می توان در بسیاری موارد مانند پوشش دادن تاسیسات و سیم کشی انجام شده یا کانال های هواکشی استفاده کرد. استفاده از کانال های هواکشی یکی از تفاوت سقف‌ های کاذب POP و PVC است.

همچنین این فضای خالی عایق مناسبی در برابر گرما ایجاد می کند که این ویژگی دلیل بر استفاده زیاد آن ها در مناطق گرمسیری شده است. استفاده از سقف های کاذب قابلیت جذب صدا را دارد بنابراین تقاضای نصب آن ها در خانه ها زیاد شده است تا فضا را دنج و آرامش را فراهم کنند.برای کب اطلاعات بیشتر درباره قیمت سقف کاذب به آرشا فرانگار مراجعه کنید.

تفاوت سقف‌های کاذب POP و PVC

تفاوت سقف‌های کاذب POP و PVC

سقف‌ های کاذب ‏POP‏ دوام بسیار بالایی دارند و سقف کاذب ‏POP سبک وزن است. همچنین آن ها مقاومت بالا در برابر آتش سوزی و حرارت دارند و دارای درخشش و نرمی بالایی هستند.‏

اما امروزه سقف کاذب PVC نسبت به ‏POP‏ بیشتر استفاده می شود. یکی از دلایل آن دوام بالاتر و مقاومت بالا در برابر آب سقف پی وی سی نسبت به POP است. تفاوت سقف‌ های کاذب POP و PVC در مقاوم بودن در برابر رطوبت و آب باعث شده است که در فضا هایی که رطوبت زیاد است از سقف های PVC استفاده شود. استفاده از سقف کاذب PVC نسبت به سقف‌ های کاذب ‏POP باعث خنک تر شدن اتاق می ‌شود.

از معروف ترین سقف کاذب PVC، سقف‌ کاذب ۶۰ در ۶۰ است که به طور وسیع در مکان های اداری، آموزشی و تجاری استفاده می شود.

مزایای استفاده از سقف‌های کاذب PVC

مزایای استفاده از سقف‌های کاذب PVC

سقف های کاذب PVC دارای مزایا و معایب هستند اما قطعا دارای مزیت های ویژه ای هستند که سبب پرطرفدارترین سقف ها شدند. از مزایای آن کمک به خنک شدن اتاق، هزینه نگهداری بسیار کم، انجام عملیات نورپردازی، مقاومت بالا در برابر گرما یا حرارت و آب یا رطوبت دارند. استفاده از سقف‌های کاذب ‏PVC هزینه نگهداری ندارد.‏ مزیت اصلی سقف کاذب PVC این است که فضای اتاق ها یا ساختمان ها به‌ عنوان پایه‌ای برای چراغ‌ های تزئینی، لوسترها و فن‌ها عمل می‌کند و به زیبایی و نورپردازی کمک بسیاری می کند.

استفاده از سقف‌های کاذب ‏PVC از منظر ایمنی مزیت دارند زیرا از آنجا که مصالح به ‌کار رفته در سقف کاذب PVC عایق خوبی است، بنابراین در برابر آتش مقاوم است.‏ از تفاوت سقف‌ های کاذب POP و PVC این نکته قابل برداشت است که بیشتر از سقف های POP در مکان های مجلل یا رفاهی و از سقف های PVC در مکان های اداری و تجاری استفاده می شود.

نمونه ای از سقف کاذب PVC مناسب برای فضای اداری، تجاری و مجتمع مسکونی

خرید سقف‌های کاذب POP و PVC

خرید سقف‌های کاذب POP و PVC

بنابراین اولین نتیجه این است که سقف ‌های کاذب ‏POP‏ و ‏PVC در زیبا سازی خانه‌ها نقش اساسی دارند. توجه کنیم که در هنگام خرید باید تفاوت سقف‌ های کاذب POP و PVC را در نظر گرفت و قیمت سقف‌های کاذب POP و PVC به نوع کیفیت و متراژ به کار برده شده در سقف بستگی دارد. همچنین باید در هنگام خرید به کیفیت محصول توجه داشته باشید و بهتر است قبل از خرید با کارشناس های شرکت آرشا فرا نگار تماس حاصل فرمایید و مشورت کنید تا آن ها شما را در انتخاب سقف کاذب راهنمایی کنند.

 

منبع: kiandecor ، sazeafzar ، royahouse ، livspace ، tutorialstipscivil ، happho 

شرکت آرشا فرانگار

 

سوالات متداول

  • تفاوت سقف کاذب pov و pvc چیست؟

سقف‌ های کاذب ‏POP‏ دوام بسیار بالایی دارند و سقف کاذب ‏POP سبک وزن است. همچنین آن ها مقاومت بالا در برابر آتش سوزی و حرارت دارند و دارای درخشش و نرمی بالایی هستند.‏اما امروزه سقف کاذب PVC نسبت به ‏POP‏ بیشتر استفاده می شود. یکی از دلایل آن دوام بالاتر و مقاومت بالا در برابر آب سقف پی وی سی نسبت به POP است. تفاوت سقف‌ های کاذب POP و PVC در مقاوم بودن در برابر رطوبت و آب باعث شده است که در فضا هایی که رطوبت زیاد است از سقف های PVC استفاده شود. استفاده از سقف کاذب PVC نسبت به سقف‌ های کاذب ‏POP باعث خنک تر شدن اتاق می ‌شود.

  • قیمت سقف کاذب pov و pvc چقدر است؟

قیمت سقف های کاذب به عوامل مختلفی بستگی دارد که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آرشا فرانگار به شماره ۱۵-۸۸۵۳۹۵۰۰-۰۲۱ در ارتباط باشید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.