با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

  • انواع پانل سیمانی

  • آکواپنل

  • پیچ های مخصوص پانل های سیمانی (MAXI)

  • نوارها و شبکه های مخصوص پانل های سیمانی

  • محصولات FINISHING مخصوص پانل های سیمانی

  • سازه های PVC مسلح به شبکه توری

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های کلیک

  • تایل های معدنی (سفارشی)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • تایل های معدنی (متداول)-ویژه پروفیل های اولترالاین

  • پروفیل های متداول (استاندارد NF)

  • پروفیل های (استاندارد DIN)

  • پروفیل های کلیک (تولید داخل)

  • پروفیل های کلیک (وارداتی)

  • پروفیل های اولترالاین

  • ابزارهای مخصوص زیرسازی/ برش پانل

  • ابزارهای مخصوص درزگیری و پرداخت پانل

  • ابزارهای مخصوص نصب بار

  • اجرای درای وال

  • گچ های سنتی

  • گچ های پلیمری

  • بتونه های گچی

  • چسب کاشی

  • ابزارها و ماشین آلات مخصوص

با مشاوران آرشا فرانگار در ارتباط باشید  15-88539500-021

تایل گچی ساده چیست و چه کاربردی دارد؟

معرفی کامل تایل گچی ساده

تایل گچی ساده نوعی پوشش سقف کاذب است که از صفحات گچی سبک ساخته شده و به راحتی قابل نصب است. این سیستم با شبکه اکسپوز ساخته شده از کانال فولادی گالوانیزه تقویت شده است که نصب سریع، تعمیر و نگهداری آسان، تسطیح راحت و دسترسی مستقیم به سیستم های بالای سقف را فراهم می کند. این تایل گچی ساده، در اندازه های مختلفی متناسب با نیاز مشتری، قابل عرضه هستند. سیستم پانل گچی، با طیف وسیعی از طرح و اندازه، یک سقف جایگزین، همه کاره و تزئینی را ایجاد می کند.

تایل سقفی یا تایل گچی ساده چیست؟

تایل گچی ساده، به عنوان یک سولفات کلسیم مطرح است که ماده ای محبوب برای سقف کاذب کناف به شمار می آید. این صفحات، به دلیل ویژگی هایی همچون عایق حرارتی و صوتی بودن، وزن سبک و خواص مقاومت در برابر آتش، گزینه ای مناسب برای نصب در سقف ساختمان ها به ویژه سازه هایی با کاربری صنعتی و تجاری می باشند.برای ساخت سقف کاذب، می توان تایل های گچی مربعی را در چارچوب های تعبیه شده، اجرا نمود. این تایل ها می توانند در رنگ و طرح متفاوتی در نظر گرفته شوند.

انواع تایل گچی

اين نوع تايل، شامل هسته ای از گچ است که روی آن کاغذ مخصوص قرار گرفته و به شکل محکمی به هسته چسبانده شده است. این صفحات برای استفاده بدون افزودن گچ بر روی دیوارها، سقف ها یا پارتیشن ها طراحی شده و سطحی مناسب برای دریافت رنگ یا کاغذ دیواری را فراهم می کنند.این صفحات گچی، یکی از مصالح ساختمانی پرکاربرد هستند که عمدتاً در کارهای طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین، به عنوان مصالح سطحی استفاده می شوند و کاربردهای زیادی در ساخت دیوار و سقف کاذب دارند.این تایل ، دارای خواص مهمی همچون مقاومت در برابر آتش، عایق صدا و سبکی وزن می باشد و به عنوان دیوار خشک مورد استفاده قرار می گیرد. این یک مصالح ساختمانی عالی برای دیوار، سقف و دیوارهای جداکننده در سازه های مسکونی و تجاری است. می توان آن ها را در انواع مختلف و در اندازه های متنوعی یافت. اندازه ۶۰ در ۶۰ سانتی متر، متداول ترین اندازه در این تایل ها می باشد.

این مطالب را نیز مطالعه کنید: سقف کاذب ۶۰ * ۶۰ ، پانل گچی

تایل گچی ساده و بدون سوراخ

تایل گچی ساده و بدون سوراخ

این نوع از تایل که بدون خاصیت عایق صدا طراحی شده است، در رنگ سفید تولید می شود که همراه با روکش و یا بدون آن، قابل تهیه است.

تایل ‌های گچی رنگی

در کنار تایل گچی ساده، تایل‌ هایی که دارای رنگ می باشند نیز ارائه می شوند.  این صفحات که با رنگ های آکرلیک سفید پوشانده می شوند، ضد باکتری و آنتی استاتیک بوده و مانع رشد میکروارگانیسم ها بر روی تایل ها می شوند. این امر باعث می شود که این تایل های گچی رنگی، برای پوشش سقف های کاذب در ساختمان های اداری و تجاری، بسیار مناسب باشند.

تایل ‌های طرح دار با روکش پی وی سی

تایل ‌های طرح دار گچی که همراه با روکش های پی وی سی طراحی می شوند، در طرح های مختلف و به صورت مشبک تولید می شوند که در برخی از موارد، همراه با پوششی از آلومینیوم در قسمت پشت تایل هستند.

در مقایسه با تایل گچی ساده، تایل‌های گچی طرح داری که با روکش PVC عرضه می شوند، دارای ظاهری زیبا بوده و می توانند فضای داخلی ساختمان را تزئین کنند. این تایل ها، به دلیل طراحی که دارند، نیاز به رنگ نداشته و به راحتی قابل تمیز کردن هستند. ضمن آن که نصب آن ها نیز، بسیار ساده است.

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید

تایل ‌گچی با روکش آلومینیوم

نوع دیگری از تایل های گچی، دارای روکش های آلومینیوم است که در مناطق مرطوب و ساختمان هایی که لوله های تاسیسات از سقف کاذب عبور داده شده است، کاربرد دارند. این نوع از تایل ها، به جهت روکش مناسبی که از آلومینیوم دارند، در مقایسه با تایل گچی ، به راحتی از نفوذ هر گونه رطوبت و نشتی آب، جلوگیری می کنند.

تایل‌ گچی آکوستیک

نوع آکوستیک این تایل های گچی، به طور معمول در ساختمان هایی مانند بانک یا سینما مورد استفاده قرار می گیرد تا بتواند به خوبی، به عنوان عایق صدا عمل نماید. در صورتی که در این تایل ها، از لایه پشم سنگ استفاده شود، جذب صوت را تا حد زیادی افزایش می دهد. هدایت صوت با استفاده از سوراخ های تعبیه شده در قسمت پشتی سقف کاذب صورت می گیرد که می تواند به راحتی، صوت بالا را جذب نماید.

این مطالب را نیز مطالعه کنید : آکوستیک دیوار ،آکوستیک سقف

مزایای استفاده از تایل گچی ساده

مزایای استفاده از تایل گچی ساده

از جمله مزیت های استفاده از اين نوع تايل می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. نصب تایل ها، بسیار ساده و آسان است.
  2. تایل ها در کارخانه ها تولید می شوند، از این رو کیفیت و استحکام آن ها عالی است.
  3. ظاهری بدون درز را ارائه می دهند، زیرا بدون وسایل فلزی زیاد به سقف اصلی ثابت می شوند.

معایب تایل گچی

از معایب عمده استفاده از این نوع تایل، می توان موارد ذیل را نام برد:

  1. به راحتی تحت تأثیر رطوبت و آب قرار می گیرد.
  2. فرآیند جایگزینی آن آسان نیست. این یک فرآیند بسیار خسته کننده است.
  3. نشتی در لوله یا در سقف، می تواند شرایط مرطوبی را در تایل گچی ساده ایجاد کند که منجر به رشد قارچ می شود.

چرا باید از تایل گچی استفاده کنیم

چرا باید از تایل گچی استفاده کنیم؟     

نصب تایل گچی، کار چندان سختی نیست. ضمن آن که می توانید به راحتی با ابزار و تجهیزات مناسب آن را تعمیر کنید. این نوع از سقف کاذب، با پنهان کردن تمام کانال ‌ها، لوله ‌ها و سیم‌ کشی ‌های برق، ظاهری تمیز و بدون به هم ریختگی به ساختمان می‌ دهد.

ضمن آن که، تنها با تعویض پانل های سقف کاذب آسیب دیده، می توان هرگونه خرابی را به راحتی تعمیر کرد. این تایل گچی ساده، عایق صوتی خوبی را در فضا ارائه می دهد. مواد آن را می توان به گونه ای انتخاب کرد که سر و صدا را جذب کرده و فضا را تا حد امکان ساکت نگه دارد.زمانی که سقف اصلی در اثر نشت آب و ریزش گچ سست می شود، سقف کاذب از این نوع، اقتصادی ترین گزینه برای صاحبان خانه است. بنابراین می توان، هزینه بازسازی سقف را با استفاده از این تایل های گچی ساده کاهش داد. ضمن آن که این یک گزینه مناسب برای بهینه سازی انرژی است، زیرا به کاهش گرما در تابستان و سرما در زمستان کمک می کند و در نهایت، در میزان هزینه های انرژی نیز صرفه جویی خواهد کرد.شما مي توانيد براي دريافت اطلاعات بيشتر به ارشا فرا نگار مراجعه کنيد.

 

منبع: Gypsum Tiles 

شرکت آرشا فرانگار

 

سوالات متداول

  • معایب استفاده از تایل گچی چیست؟
  1. به راحتی تحت تأثیر رطوبت و آب قرار می گیرد.
  2. فرآیند جایگزینی آن آسان نیست. این یک فرآیند بسیار خسته کننده است.
  3. نشتی در لوله یا در سقف، می تواند شرایط مرطوبی را در تایل گچی ساده ایجاد کند که منجر به رشد قارچ می شود.
  • قیمت تایل گچی رنگی چقدر است؟

قیمت تایل های گچی به عوامل محتلفی بستگی دارد برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران آرشا فرانگار با شماره ۱۵-۸۸۵۳۹۵۰۰-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.